Biedronka oraz Piotr i Paweł zwyciężyli

23 czerwiec 2016
Pierwszy konkurs „Best Private Labels Packaging” rozstrzygnięty
III Konferencja i Targi Producentów marek Własnych - Future Private Labels, jakie odbywały się w Targach Kielce od 15 do 16 czerwca wyłoniły zwycięzców w pierwszym konkursie na najlepsze opakowanie produktu marki własnej. Konkurs „zorganizowano pod patronatem „Packaging Polska”. Do rywalizacji zgłoszono 36 opakowań w 6 kategoriach. Trzy nagrody, przypadły sieci Biedronka, dwie sieci Piotr i Paweł – w tym Nagroda Zwiedzających. 

- 60 procent konsumentów decyduje się na zakup, bo opakowanie przyciągnęło ich uwagę. Opakowanie to bardzo ważne narzędzie skutecznej sprzedaży  – komentowała wynik Dorota Kałowska, ekspert zarządzania markami własnymi i jedna z jurorów konkursu na najlepsze opakowanie produktu private labels – Do konkursu „Best Private Labels Packaging” zgłoszono kilka bardzo dobrych projektów, które mogłyby być inspiracją dla wielu właścicieli znanych brandów.

36 konkursowych zgłoszeń

Wśród  zgłoszeń konkursowych najliczniejszą grupę stanowiły te dotyczące opakowań żywności. Jury miało twardy orzech od zgryzienia. Wśród wizualnej oprawy produktów dominował trend naturalności, a nawet elegancji i prostoty. Opakowania nadesłane na konkurs nie były ani reklamowo krzykliwe, ani tandetne. Ciekawą grupę tworzyły produkty zgłoszone do kategorii innowacyjnych, miały swoje drugie życie - po wykorzystaniu zawartości służyły na przykład jako zabawka, skarbonka.

 - Ocenialiśmy na przykład skuteczność konkursowych opakowań, czyli czy spełniają swoje podstawowe funkcje jak: funkcja promocyjna, logistyczna, ochronna oraz informacyjna i edukacyjna - mówiła Dotora Kałowska. -  Polski konsument oczekuje dziś, że producent będzie ułatwiał mu zadanie, na przykład poinformuje o składzie produktu oraz zadba, by opakowanie było łatwe w przechowywaniu, bezpieczne dla dzieci. To wszystko było elementem oceny konkursowych pozycji.

Najlepsi nagrodzeni

Zwycięzcą w kategorii „Food/fresh to go” została linia czekolad Piotr i Paweł. Produkt ten został również nagrodzony przez zwiedzających targi. W kategorii „Unusual Packaging” zwyciężył Dada Box Promocyjny na Pieluszki, którego producentem jest Jeronimo Martins Polska. Opakowanie może służyć po użyciu pieluszek jako zabawka - wóz kempingowy. Jeronimo Martins Polska został także nagrodzony w kategorii „Personal Care” za linię mydeł Linda oraz w kategorii „Household” za opakowanie produktu Ultra Perfume. Wyróżnienie w kategorii „Beverages” otrzymała natomiast  firma Red Baron Brand Support za butelkę Whisky Red Baron. 
 Warsztaty z ekspertem
Oprócz rozstrzygnięcia konkursu na najlepsze opakowanie produktu marki własnej 15 czerwca, pierwszego dnia Future Private Labels w Kielcach odbyły się specjalne warsztaty opakowań. Wzięło w nich udział 50 osób. FPL to pierwsze w Polsce wydarzenie, które połączyło targi producentów marek własnych, konferencję z ekspertami branży z kraju i zagranicy oraz warsztaty i konkurs opakowań sektora private labels. W ciągu dwóch dni Targi Kielce odwiedziło ponad 800 specjalistów związanych z markami własnymi – ekspertów rynku, kupców i przedstawicieli sieci, producentów marek własnych, projektantów i producentów opakowań. Konferencji „Future of private labels”, która odbywała się 16 czerwca, z udziałem zagranicznych i krajowych guru rynku private labels, przysłuchiwało się 120 osób. 
 
Oto laureaci konkursu „Best Private Labels Packaging” 2016:
WYRÓŻNIENIE w kategorii: Beverages
Whisky Red Baron  - Red Baron Brand Support

ZWYCIĘZCA w kategorii Unusual Packaging
Dada Box Promocyjny na Pieluszki   - JERONIMO MARTINS POLSKA S.A

ZWYCIĘZCA w kategorii Linia Mydeł
Linda   - JERONIMO MARTINS POLSKA S.A

ZWYCIĘZCA w kategorii Household
Ultra Perfume - JERONIMO MARTINS POLSKA S.A.

ZWYCIĘZCA  w kategorii: Food / Fresh to go oraz Nagroda Zwiedzających
Produkt: Linia Czekolad   - Piotr i Paweł S.A.

Materiały prasowe: FPL Kielce

Przeczytaj również:

PERU MEET UP, aby zwrócić uwagę na innowacje i możliwości handlowe między Ameryką Łacińską, Azją i innymi krajami

24 lipiec 2025
Dostawcy świeżych produktów z Ameryki Łacińskiej nawiązują kontakt z globalnymi nabywcami podczas dwudniowego wydarzenia networkingowego i wymiany wiedzy — rejestracja dla gości branżowych i sponsorów już otwarta. Spotkanie ASIA FRUIT LOGISTICA PERU MEET UP po raz pierwszy zawita do Limy w dniach 28-29 października 2025 r., aby zaprezentować ofertę eksportową świeżych produktów z Ameryki Łacińskiej kluczowym nabywcom z Azji i całego świata. »

Anuga FoodTec India i Anuga Select India 2025 nadadzą kierunek przyszłości branży spożywczej i napojów w Azji Południowej

24 lipiec 2025
Najważniejsze wydarzenia branżowe w Azji Południowej dla branży spożywczej i napojów – Anuga FoodTec India i Anuga Select India – odbędą się w dniach 20-22 sierpnia 2025 roku w Bombay Exhibition Centre w Mumbaju. Organizowane przez Koelnmesse India, te dwie wystawy po raz kolejny zgromadzą pełne spektrum technologii, innowacji, produktów i rozwiązań dostawczych dla branży spożywczej i napojów, oferując niezrównaną platformę do nawiązywania kontaktów biznesowych i globalnej współpracy. »

Dni Otwarte: w terenie z ekspertami Cora Seeds pod hasłem innowacji odmianowych

24 lipiec 2025
W dniach 28-30 lipca Cora Seeds zaprasza włoskich i międzynarodowych specjalistów z branży świeżych produktów na trzy dni spotkań networkingowych i wizyt terenowych. Omówione zostaną nowe odmiany oraz możliwości i wyzwania stojące przed łańcuchem dostaw. Dni Otwarte to cenna okazja do spotkań z partnerami, wymiany wyników i zacieśnienia relacji. Edycja 2025 skupi się na innowacjach. Zaprezentowane zostaną nowe odmiany opracowane z myślą o wyzwaniach klimatycznych i zaspokojeniu potrzeb rynków krajowych i międzynarodowych. »
Partnerzy