WorldFood i InterFood na świecie

8 styczeń 2016
Targi WorldFood i InterFood to platforma spotkań profesjonalistów z sektora spożywczego. 
Podczas targów WorldFood w Uzbekistanie i Azerbejdżanie zaprezentowało się ponad 250 firm, wśród których nie zabrakło polskich przedsiębiorców. Oba kraje są perspektywiczne pod kątem inwestycji zagranicznych. Uzbekistan zajmuje aktualnie 9. pozycję na liście najszybciej rozwijających się państw. Przemysł spożywczy jest jednym z głównych motorów napędzających jego gospodarkę. Narodowe stoisko Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi na targach w Azerbejdżanie zostało uhonorowane tytułem najlepszej ekspozycji narodowej. Z ankiet przeprowadzonych podczas targów w Baku wynika, że prawie 80% uczestników nawiązało tam trwałe kontakty biznesowe. Dużym zainteresowaniem cieszyła się także organizowana w czasie targów konferencja „Made in Poland”, która miała na celu wzmocnienie wizerunku Polski wśród zagranicznych inwestorów.
Organizowane od 1993 roku targi WorldFood Istanbul pomagają przetrzeć szlaki zagranicznym inwestorom zainteresowanym tureckim rynkiem spożywczym. W tym roku wzięło w nich udział 466 wystawców z 119 krajów. Związek Polskie Mięso w ramach kampanii „Zasmakuj w Europie” promował polską wołowinę na tureckim rynku. Organizatorzy kampanii zaprosili przedstawicieli lokalnych mediów na konferencję prasową poświęconą wołowinie z Unii Europejskiej. Katarzyna Oponowicz – dyrektor biura Związku Polskie Mięso podkreśla wieloaspektowe korzyści wynikające z udziału w targach: „Targi WorldFood w Stambule to wyjątkowe wydarzenie, które umożliwiło nam nie tylko szeroką komunikację kampanii, czy dotarcie z przekazami do liderów opinii, ale otworzyło również zupełnie nowy rozdział dla współpracy polsko – tureckiej”.
WorldFood Moscow to wiodące i cieszące się długoletnią tradycją targi spożywcze w Rosji. W tym roku uczestniczyło w nich 1522 wystawców z 62 krajów. Stoiska odwiedziło blisko 31 000 zwiedzających. Perspektywy wzrostu rosyjskiego rynku spożywczego omawiane były podczas odbywającego się w ramach targów „Russian Food Forum”. Podczas retail centre zorganizowanych zostało aż 411 spotkań przedsiębiorców. Mimo embargo nałożonego na niektóre produkty rolno-spożywcze z Polski, na targach nie zabrakło rodzimych wystawców. Na stoisku narodowym Związek Sadowników RP zaprezentował walory polskiego sadownictwa. Pomimo złożonej sytuacji politycznej i ekonomicznej, zarówno polskim jak i rosyjskim wystawcom,  zależy na podtrzymaniu dobrych relacji, co realizują w trakcie targów.
Tegoroczne targi WorldFood Ukraine okazały się sukcesem. Podczas 19 edycji można było odwiedzić stoiska m. in. z  Belgii, Polski, Holandii, Sri Lanki czy Indii. Rangę wydarzenia dla przemysłu spożywczego kraju potwierdziła obecność około 125 wystawców. Szczególnym zainteresowaniem cieszył się sektor WorldFood Green Produce – wyspecjalizowany salon technologii, sprzętu oraz gotowych produktów stosowanych w produkcji i przetwórstwie świeżych owoców i warzyw. 
Targi WorldFood Kazakhstan to sprawdzone forum dla firm z różnych stron świata, które chcą wprowadzić swoje produkty na tamtejszy rynek. W listopadzie tego roku polscy przedsiębiorcy obecni byli na stoisku narodowym Agencji Rynku Rolnego, która została wyróżniona nagrodą za aktywny udział w targach. Polskie specjalności produktowe można było znaleźć także na stoiskach indywidualnych wystawców. W ramach targów odbyły się między innymi, trzecia edycja retail center z przedstawicielami kluczowych sieci handlowych w Kazachstanie, konkurs smaków czy gala wystawców.
Polska żywność zasłużenie cieszy się pozytywną opinią międzynarodowych konsumentów. Choć kraje Europy Wschodniej często postrzegane są jako trudniejsze pod kątem inwestycji, to wiele międzynarodowych firm podkreśla, że dzięki uczestnictwu w targach branżowych otworzyły się przed nimi nowe możliwości współpracy biznesowej.

Mat prasowe: ITE Poland

Przeczytaj również:

Food & Drinks Malaysia by SIAL, 1-3 July 2025 MITEC Kuala Lumpur

11 czerwiec 2025
Food & Drinks Malaysia by SIAL ma szansę stać się wiodącą wystawą żywności i napojów w Malezji i całym regionie - zapewniającą skoncentrowaną platformę dla branży w kierunku wejścia na rynek do bramy stolicy żywności Azji - Malezji. Udział w targach daje wystawcom możliwość eksploracji przedsięwzięć biznesowych, nawiązywania kontaktów i nawiązywania partnerstw z malezyjskimi i międzynarodowymi firmami, inwestorami i agencjami rządowymi, wykorzystując dynamiczny rynek F&B i potencjał ekonomiczny ASEAN. »

Poznaj świat win i alkoholi - mistrzowska klasa Vinexpo 2025

9 czerwiec 2025
Poszerz swoją wiedzę dzięki Vinexpo India 2025 Masterclass Series, prowadzonej przez Vinexpo Academy, globalnie uznaną platformę edukacji, innowacji i spostrzeżeń branżowych. Pogłęb wiedzę o produktach dzięki fachowo prowadzonym degustacjom. Poznaj trendy rynkowe dzięki bezstronnym, wartościowym spostrzeżeniom. Bądź na bieżąco dzięki treściom opracowanym przez światowych ekspertów. Każda sesja prowadzona przez uznanych sommelierów, mistrzów destylacji »

FRUITNET i IFPA łączą siły, aby dostarczać wartościowe treści na ASIA FRUIT LOGISTICA PEET UP

7 czerwiec 2025
Fruitnet i IFPA przygotują program treści wypełnionych spostrzeżeniami na wiodącym międzynarodowym wydarzeniu dla branży świeżych produktów w Ameryce Łacińskiej ASIA FRUIT LOGISTICA PERU MEET UP, zupełnie nowe międzynarodowe wydarzenie łączące handel eksportem świeżych produktów w Ameryce Łacińskiej z kluczowymi nabywcami z Azji i całego świata, rozpocznie się w Limie w dniach 28-29 października 2025 r. »
Partnerzy