Startują branżowe programy promocji

11 grudzień 2017

Ruszył projekt „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe - Marka Polskiej Gospodarki - Brand” poddziałanie 3.3.2 przeznaczony dla przedsiębiorstw z sektora MŚP realizowany przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. - Program daje polskim firmom ogromne możliwości dotarcia na rynki, których nie były w stanie do tej pory poznać - w dalekiej Azji, wciąż ważnej Europie i nie mniej obiecujących Afryce i Ameryce Łacińskiej. Jestem przekonany, że stoiska narodowe nie tylko znacząco wzbogacą ofertę PAIH, ale przede wszystkim zwiększą rozpoznawalność polskich produktów na świecie - podkreśla prezes Tomasz Pisula.
Na podstawie analiz trendów i potencjału wybranych rynków, Ministerstwo Rozwoju przygotowało listę 12 priorytetowych sektorów polskiej gospodarki, które mają największą szansę na globalny sukces. Za dziewięć programów promocji odpowiada PAIH, a wśród nich są: meble, moda polska (wraz z biżuterią), jachty i łodzie rekreacyjne, kosmetyki, sprzęt medyczny, biotechnologia i farmacja, budowa i wykańczanie budowli, maszyny i urządzenia, części samochodowe i lotnicze, części samochodowe i lotnicze. Promocją pozostałych trzech - spożywczego, IT/ICT (PARP) i usług prozdrowotnych zajmują się odpowiednio: Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, PARP i Polska Organizacja Turystyczna. 6 grudnia 2017 r., w siedzibie PAIH, odbyła się konferencja inaugurująca branżowe programy promocji.

- Rozwój innowacyjnych firm i ich ekspansja zagraniczna to jedne z kluczowych założeń Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Polscy przedsiębiorcy są bez wątpienia siłą napędową naszej gospodarki. Ich produkty odznaczają się bardzo wysoką jakością i innowacyjnością i mogą stać się flagowymi markami, pozytywnie kojarzonymi z naszym krajem. Dlatego wspólnie z Agencją prowadzimy działania, które mają na celu kompleksowe wsparcie branż perspektywicznych dla polskiego eksportu - mówi wiceminister rozwoju Tadeusz Kościński. W założeniach Ministerstwa udział w programach promocji umożliwi przedsiębiorcom ekspansję na nowe perspektywiczne rynki pozaeunijne, często odległe i kosztowne, których ze względu na istniejące ryzyko oraz koszty przedsiębiorcy dotąd nie wybierali w swoich strategiach rozwoju. Na większości z tych rynków działania promocyjne polskich przedsiębiorców uzupełnione zostaną o działania informacyjne oraz medialne, które wzmocnią przekaz promocyjny.

Mat. prasowe: PAIH

Przeczytaj również:

ASIA FRUIT LOGISTICA uruchamia program Meet Ups 2026 – nowy etap integracji branży w kluczowych rynkach Azji

18 grudzień 2025
Po bardzo udanej edycji w 2025 roku, która połączyła liderów branży w pięciu kluczowych krajach, cykl Meet Ups powraca w jeszcze bardziej rozbudowanej formule. W minionym roku wydarzenia odbyły się m.in. w Indiach, Wietnamie, Tajlandii i Chinach, gromadząc ponad 2 200 profesjonalistów, oferując 80+ godzin networkingu oraz wystąpienia 90 czołowych ekspertów rynku świeżych produktów. »

Podczas targów Macfrut 2026 wystawa Plant Nursery skupi uwagę na całym łańcuchu szkółkarskim

17 grudzień 2025
Plant Nursery to wystawa poświęcona innowacjom w branży szkółkarskiej, koncentrująca się na globalnych nowościach w uprawie awokado i mango, a także mniej popularnych gatunkach owoców tropikalnych i subtropikalnych, ekologicznej produkcji szkółkarskiej, podkładkach, innowacjach ogrodniczych oraz prawach do odmian roślin. Wydarzenie odbędzie się w dniach 21–23 kwietnia 2026 r. w Rimini Expo Centre »

José Manuel Molina zwycięzcą XV Konkursu Kreatywnej Kuchni z Granatem Mollar de Elche

17 grudzień 2025
Młody szef kuchni z Malagi, José Manuel Molina z restauracji La Brasería de Carmen w Torre de Benagalbón, został zwycięzcą XV edycji Konkursu Kreatywnej Kuchni z Granatem Mollar de Elche, który odbył się w renomowanej restauracji La Finca prowadzonej przez Susi Díaz (1 gwiazdka Michelin). Zwycięski talerz zatytułowany „Ganbatte” – japońskie słowo oznaczające rozwój osobisty i ewolucję – zachwycił jury oryginalnym połączeniem smaków. »
Partnerzy