
Sektor EcoFood hitem targowym!
16 styczeń 2017
Szacuje się, że rynek żywności ekologicznej w Polsce w 2015 r. osiągnął wartość ok. 800 mln zł. a w 2017 r. ma szansę przekroczyć 1 mld zł. Powierzchnia ekologiczna użytków rolnych w Polsce wynosi około 580 tys. ha. Liczba zarejestrowanych gospodarstw ekologicznych w 2016 r. wyniosła 24 276. Największa ilość podmiotów występuje w województwie małopolskim tj. 1 657. Podział procentowy powierzchni użytków rolnych według kategorii upraw wygląda następująco: łąki i pastwiska 35,3% ziemniaki 0,4%, rośliny strączkowe na suche nasiona 0,9%, zboża 18,6%, uprawy sadownicze i jagodowe 8,9%, warzywa 1,4%, rośliny na paszę 33,7%, rośliny przemysłowe 0,5% i pozostałe uprawy 0,3%.
Sektor żywności ekologicznej jest to jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów branży spożywczej, a Polacy wciąż mają niezaspokojony apetyt na żywność ekologiczną. Produkty tego typu są obecne w diecie polskich konsumentów, poprawia się ich dostępność w delikatesach, sieciach handlowych, powstają sieci sklepów oferujących wyłącznie żywność organiczną. Rośnie świadomość konsumentów na temat tego, czym jest żywność ekologiczna, jakie certyfikaty świadczą o ekologicznym sposobie wytworzenia produktu. Jednak polscy konsumenci wciąż wydają niewiele na żywność ekologiczną – ok. 4 euro na osobę, w porównaniu do 90-195 euro w krajach Europy Zachodniej.
Branża żywności ekologicznej, mimo że wciąż niewielka, ma stale rosnący poziom. Popyt na ekologiczną żywność rośnie w tempie około 20% rocznie. Wychodząc naprzeciw tym trendom organizatorzy targów WorldFood Warsaw postanowili szczególną uwagę poświęcić strefie EcoFood.
Podczas ubiegłorocznej edycji Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw aż 48% zwiedzających targi poszukiwało oferty ekologicznej. Strefa EcoFood wyodrębniona na targach to branża ekologiczna w pigułce. Udział w niej umożliwia zapoznanie się z ofertą tego sektora, wymianę doświadczeń, pozyskanie nowych partnerów biznesowych, udział w ciekawych panelach i dyskusjach. W ubiegłym roku aż 64 firmy zdecydowały się zaprezentować swoje produkty w tym sektorze.
„Liczymy, że dzięki wychodzeniu naprzeciw trendom w branży spełnimy oczekiwania naszych krajowych i zagranicznych Wystawców oraz Zwiedzających. Zależy nam na tym, aby WorldFood Warsaw była międzynarodową platformą nawiązywania kontaktów i wymiany doświadczeń branży spożywczej” – informuje Agnieszka Szpaderska, manager targów WorldFood Warsaw.
Udogodnieniem dla firm z sektora ekologicznego będzie możliwość wystawienia się w ramach wspólnej powierzchni wystawienniczej. Jest to korzystne zarówno finansowo, jak również pozwala na wspólną identyfikację producentów.
Już dziś zapraszamy do udziału w targach i panelach tematycznych wszystkich zainteresowanych branżą ekologiczną.
www.worldfood.pl
Przeczytaj również:

Sztuczna inteligencja i automatyzacja rewolucjonizują rynek owoców i warzyw
5 listopad 2025
Sztuczna inteligencja i automatyzacja zmieniają każdy etap globalnego łańcucha dostaw owoców i warzyw – od produkcji, przez logistykę, aż po sprzedaż detaliczną. Najnowszy raport FRUIT LOGISTICA Trend Report 2026, zatytułowany Ctrl+Alt+Refresh, analizuje, w jaki sposób nowe technologie zwiększają efektywność, odporność i zrównoważony rozwój branży świeżych produktów. Sam tytuł sugeruje „ponowne uruchomienie systemu” – globalny sektor owoców i warzyw w nowej odsłonie »

ITP na targach Gulfood Manufacturing 2025: włoskie rozwiązania w zakresie elastycznych opakowań dla rynku Bliskiego Wschodu
4 listopad 2025
Firma Industria Termoplastica Pavese Spa (ITP) po raz pierwszy weźmie udział w targach Gulfood Manufacturing 2025, wiodących międzynarodowych targach przetwórstwa spożywczego i opakowań, które odbędą się w dniach 4–6 listopada 2025 r. w Dubai World Trade Centre. ITP zaprezentuje swoją ofertę w Pawilonie Włoskim (Shk Saeed Hall 2, stoisko S2-E70), prezentując wysokowydajne rozwiązania w zakresie elastycznych opakowań »

Opakowania na nowo: ProSweets Cologne koncentruje się na rozwiązaniach dla zrównoważonej gospodarki o obiegu zamkniętym
4 listopad 2025
Wystawcy przedstawią odpowiedzi na wyzwania stojące przed branżą słodyczy i przekąsek na targach w Kolonii, koncentrując się na projektowaniu opakowań i możliwości recyklingu. Niezależnie od tego, czy motywowane potrzebami konsumentów, czy przepisami prawnymi – temat zrównoważonego rozwoju odgrywa kluczową rolę w branży słodyczy i przekąsek. Wymagane jest połączenie precyzji technicznej z idealnym materiałem opakowaniowym. »