Pierwsza międzynarodowa kampania marketingowa Dulcis™ w toku

4 listopad 2024

The new kiwi, 100% Made in Italy and exclusively produced and marketed by Agrintesa-Alegra, Apofruit Italia and Orogel Fresco, is set for its debut in multiple European countries.    

With over 600 tonnes of top-quality fruit produced across 300 hectares of land – expected to expand to 500 hectares by 2025 – Dulcis™ is poised to repeat last year’s success in Italy and also find itself in the shopping trolleys of consumers in several new international markets. This unique kiwi variety was developed by Aspecialist bio-science enterprise New Plant of Forlì in collaboration with the University of Udine and the University of Bologna. It is grown exclusively by Agrintesa-Alegra, Apofruit Italia, and Orogel Fresco with volumes, this year, expected to nearly triple compared to 2023. As a result, the 2024/25 season will be the biggest commercial test yet for this innovative kiwi cultivar. 

“The 2024 harvest is nearly finished,” confirms Mirco Zanelli, Commercial Director of Apofruit“We are extremely pleased with both the yields and the quality of the fruit. We anticipate a very positive market response, both in Italy and abroad, thanks to partnerships with retailers in various countries.”  

Mauro Laghi, from Alegra, adds: “Dulcis™ is proving to be a strategic product. Its harvest has fully met our initial expectations, coming 10-15 days earlier than the Hayward variety. This allows us to fill a particularly important commercial window with a high-quality offering, arriving just as the Northern Hemisphere’s production begins to pick up.”  

Vincenzo Finelli, of Orogel Fresco, concludes: “This year has confirmed that Dulcis™ is the solution our growers have been waiting for. We are increasingly facing challenges related to climate change. This unique kiwi variety has shown it can adapt perfectly to changing seasonal conditions, with fewer hours of intense cold in winter and increasingly hot summer days.”  

In addition to being available in Italian fresh produce aisles, this year Dulcis™ will also be sold in selected European supermarkets, including those in Germany, Belgium and Spain.  

Przeczytaj również:

Food & Drinks Malaysia by SIAL, 1-3 July 2025 MITEC Kuala Lumpur

11 czerwiec 2025
Food & Drinks Malaysia by SIAL ma szansę stać się wiodącą wystawą żywności i napojów w Malezji i całym regionie - zapewniającą skoncentrowaną platformę dla branży w kierunku wejścia na rynek do bramy stolicy żywności Azji - Malezji. Udział w targach daje wystawcom możliwość eksploracji przedsięwzięć biznesowych, nawiązywania kontaktów i nawiązywania partnerstw z malezyjskimi i międzynarodowymi firmami, inwestorami i agencjami rządowymi, wykorzystując dynamiczny rynek F&B i potencjał ekonomiczny ASEAN. »

Poznaj świat win i alkoholi - mistrzowska klasa Vinexpo 2025

9 czerwiec 2025
Poszerz swoją wiedzę dzięki Vinexpo India 2025 Masterclass Series, prowadzonej przez Vinexpo Academy, globalnie uznaną platformę edukacji, innowacji i spostrzeżeń branżowych. Pogłęb wiedzę o produktach dzięki fachowo prowadzonym degustacjom. Poznaj trendy rynkowe dzięki bezstronnym, wartościowym spostrzeżeniom. Bądź na bieżąco dzięki treściom opracowanym przez światowych ekspertów. Każda sesja prowadzona przez uznanych sommelierów, mistrzów destylacji »

FRUITNET i IFPA łączą siły, aby dostarczać wartościowe treści na ASIA FRUIT LOGISTICA PEET UP

7 czerwiec 2025
Fruitnet i IFPA przygotują program treści wypełnionych spostrzeżeniami na wiodącym międzynarodowym wydarzeniu dla branży świeżych produktów w Ameryce Łacińskiej ASIA FRUIT LOGISTICA PERU MEET UP, zupełnie nowe międzynarodowe wydarzenie łączące handel eksportem świeżych produktów w Ameryce Łacińskiej z kluczowymi nabywcami z Azji i całego świata, rozpocznie się w Limie w dniach 28-29 października 2025 r. »
Partnerzy