Pierwsza międzynarodowa kampania marketingowa Dulcis™ w toku

4 listopad 2024

The new kiwi, 100% Made in Italy and exclusively produced and marketed by Agrintesa-Alegra, Apofruit Italia and Orogel Fresco, is set for its debut in multiple European countries.    

With over 600 tonnes of top-quality fruit produced across 300 hectares of land – expected to expand to 500 hectares by 2025 – Dulcis™ is poised to repeat last year’s success in Italy and also find itself in the shopping trolleys of consumers in several new international markets. This unique kiwi variety was developed by Aspecialist bio-science enterprise New Plant of Forlì in collaboration with the University of Udine and the University of Bologna. It is grown exclusively by Agrintesa-Alegra, Apofruit Italia, and Orogel Fresco with volumes, this year, expected to nearly triple compared to 2023. As a result, the 2024/25 season will be the biggest commercial test yet for this innovative kiwi cultivar. 

“The 2024 harvest is nearly finished,” confirms Mirco Zanelli, Commercial Director of Apofruit“We are extremely pleased with both the yields and the quality of the fruit. We anticipate a very positive market response, both in Italy and abroad, thanks to partnerships with retailers in various countries.”  

Mauro Laghi, from Alegra, adds: “Dulcis™ is proving to be a strategic product. Its harvest has fully met our initial expectations, coming 10-15 days earlier than the Hayward variety. This allows us to fill a particularly important commercial window with a high-quality offering, arriving just as the Northern Hemisphere’s production begins to pick up.”  

Vincenzo Finelli, of Orogel Fresco, concludes: “This year has confirmed that Dulcis™ is the solution our growers have been waiting for. We are increasingly facing challenges related to climate change. This unique kiwi variety has shown it can adapt perfectly to changing seasonal conditions, with fewer hours of intense cold in winter and increasingly hot summer days.”  

In addition to being available in Italian fresh produce aisles, this year Dulcis™ will also be sold in selected European supermarkets, including those in Germany, Belgium and Spain.  

Przeczytaj również:

POLAGRA+TAROPAK = kompleksowe spojrzenie na sektor spożywczy

25 czerwiec 2025
W odpowiedzi na potrzeby rynku, Targi POLAGRA 2025 zostaną połączone z Targami TAROPAK – wydarzeniem w pełni dedykowanym rozwiązaniom opakowaniowym, etykietowaniu oraz logistyce. To wyjątkowa okazja, by w jednym miejscu zapoznać się z kompleksową ofertą dla całego łańcucha produkcyjnego – od surowców i technologii, przez przetwórstwo, aż po pakowanie i dystrybucję gotowego produktu. Dzięki tej synergii, producenci z różnych segmentów branży spożywczej będą mogli: znaleźć innowacyjne rozwiązania »

Świeże inicjatywy napędzają globalny wzrost na targach ASIA FRUIT LOGISTICA 2025

24 czerwiec 2025
ASIA FRUIT LOGISTICA zwiększa globalny handel dzięki nowym funkcjom i silniejszemu udziałowi międzynarodowemu. Targi ASIA FRUIT LOGISTICA 2025 szykują się do dynamicznej edycji AsiaWorld-Expo w Hongkongu w dniach 3–5 września, a globalny biznes świeżych produktów reaguje z impetem. Wystawcy z 41 krajów i regionów, 25 pawilonów narodowych. Tegoroczne wydarzenie wprowadza dwa zupełnie nowe fora: Frozen Fruit and Vegetables Forum pierwszego dnia oraz Nuts and Dried Fruit Forum drugiego dnia. »

Wyczekiwane targi branży spożywczej i napojów SIGEP Asia powracają

24 czerwiec 2025
SIGEP Asia, Speciality Food & Drinks Asia i Speciality Coffee & Tea Asia 2025, odbywające się w tym samym czasie co 6. edycja Restaurant Asia, zgromadzą i zainspirują najlepszych graczy branżowych i decydentów z całego łańcucha dostaw F&B i gastronomii. Priorytetowo traktując programowanie o dużym wpływie, wydarzenie wykracza poza tradycyjne stoiska handlowe, oferując dziesiątki dodatkowych wydarzeń, takich jak tematyczne salony, przejęcia barów, pokazy na żywo i kursy mistrzowskie. »
Partnerzy