Koniec wieńczy dzieło. POLAGRA jako platforma branży spożywczej i gastronomii

5 październik 2024

Niemal trzy setki wystawców, tysiące gości z kilkudziesięciu krajów, eksperckie debaty, spotkania ministrów z sześciu krajów, a do tego biznesowe rozmowy i networking, które zaowocują długotrwałą współpracą. Przez trzy dni branża spożywcza żyła międzynarodowymi targami POLAGRA.

Takiej POLAGRY jeszcze nie było! 25–27 września Międzynarodowe Targi Poznańskie zmieniły się w miejsce, w którym w przedstawiciele branży spożywczej, dostawcy technologii do produkcji żywności i rozwiązań dla gastronomii spotykali się ze swoimi klientami, obecnymi i przyszłymi kontrahentami. Targi odwiedzili też politycy z sześciu krajów i goście z Arabii Saudyjskiej, Belgii, Chin, Czech, Hiszpanii, Holandii, Indii, Japonii, Kanady, Litwy, Łotwy, Niemiec, Portugalii, Rumunii, Słowacji, Tajwanu, Ukrainy, Wielkiej Brytanii, Włoch, Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Na POLAGRZE stawiło się niemal trzystu wystawców, a stawce przewodzili partnerzy wydarzenia: Lidl Polska, Żabka Polska, Hert, Frizo i Komat.

Spotkania na szczycie

Liderzy branży, administracja rządowa i samorządowa, przedstawiciele sektora spożywczego, mediów i inni znamienici goście uświetnili uroczystość otwarcia targów POLAGRA, która odbyła się w środę, 25 września. Na scenie spotkali się m.in. minister rolnictwa i rozwoju wsi Czesław Siekierski, wicemarszałek województwa wielkopolskiego Krzysztof Grabowski, prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak. Głos zabrał także prezes Grupy MTP Tomasz Kobierski.

Potem przyszedł czas na wręczenie kilkudziesięciu nagród i wyróżnień. Złotych Medale Grupy MTP otrzymało 40 produktów. Przyznano też nagrody Eco Prize i Grand Prix Grupy MTP, wyróżnienia Złoty Medal Wybór Konsumentów oraz – po raz pierwszy – Nagrody Specjalne Targów POLAGRA, które trafiły do Krajowej Grupy Spożywczej, Lidl Polska, Magda Plant Based i Żabka Polska. Warto wspomnieć, że pierwszego dnia targów POLAGRA, w sąsiadującym z nimi Poznań Congress Center, odbyło się spotkanie dla kilkuset partnerów handlowych tej właśnie sieci. Uczestnicy corocznego Suppliers Meeting tłumnie pojawili się także na targach.

 

Goście i potencjalni kontrahenci licznie odwiedzali stoisko drugiego z głównych partnerów POLAGRY, czyli Lidl Polska. Targi POLAGRA udowodniły więc, że nadal są miejscem łączącym interesy sieci handlowych, producentów i dostawców.

Ważne rozmowy, ważne spotkania i szkolenia

Na scenach nie tylko wyróżniano wystawców. Była ona też miejscem wymiany opinii i doświadczeń. Szczególną uwagę publiczności przyciągnęły debaty: „Lokalne produkty na globalnym rynku. Eksport jako naturalna ścieżka rozwoju biznesu”, „Zrównoważony rozwój i ESG w łańcuchu dostaw branży spożywczej” i „Pułapki greenwashingu i przeciwdziałanie marnowaniu zasobów”. Wzięli w nich udział znamienici goście: przedstawiciele Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, zarządu Lidl Polska, firm Mlekovita, Mlekpol, Abramczyk, Związku Polskie Mięso oraz kancelarii KDCP i WKB.

Scena główna stanowiła też arenę prelekcji i wystąpień parterów i wystawców. Na drugiej ze scen odbywały się szkolenia prawnicze, gastronomiczne i marketingowe. Każdy z ich uczestników wyszedł z targów bogatszy o cenną wiedzę, którą może przenieść na grunt swojej codziennej pracy.

Radość zwycięzców, radość laureatów

POLAGRA to też wydarzenia towarzyszące, w tym roku skierowane do kucharzy, piekarzy oraz właścicieli restauracji i punktów gastronomicznych. Pierwszego dnia targów na scenie wręczono kilkaset statuetek w ogólnopolskim plebiscycie „Mistrzowie Smaku”.

W czwartek, 26 września kucharze rywalizowali w finale 22. edycji Kulinarnego Pucharu Polski. Jury pod przewodnictwem Iwony Niemczewskiej główną nagrodę przyznało duetowi Bartłomiej Pawlikowski i Marcin Klóska. Drugie miejsce zajęli Kamil Bujdasz i Paweł Baran, a trzecie Paweł Liszka i KhrystynaNykoliuk.

Za sprawą piątej edycji konkursu Master Baker piątek należał do piekarzy. Jury pod przewodnictwem Katarzyny Mojzykiewicz zdecydowało, że w kategorii uczniów konkurs wygrał Patryk Podsiadło. Drugi był Oliwier Rączka, a trzecia Natalia Lisak. Kategorię Kół Gospodyń Wiejskich wygrał Kacper Płonka, druga była Ewa Święty, trzecia Anna Frątczak. Kategorię piekarzy domowych wygrał Witold Mondry, druga była Anna Szymańska, trzecia – Edyta Szewczyk. Wśród zawodowców najlepszy okazał się Jakub Machinko. Za nim uplasowali się Karolina Godlewska i JuliszGozdek.

Master Baker był ostatnim wydarzeniem towarzyszącym tegorocznych targów POLAGRA. Przyszłoroczna edycja odbędzie się 24–26 września 2025. 

Przeczytaj również:

POLAGRA+TAROPAK = kompleksowe spojrzenie na sektor spożywczy

25 czerwiec 2025
W odpowiedzi na potrzeby rynku, Targi POLAGRA 2025 zostaną połączone z Targami TAROPAK – wydarzeniem w pełni dedykowanym rozwiązaniom opakowaniowym, etykietowaniu oraz logistyce. To wyjątkowa okazja, by w jednym miejscu zapoznać się z kompleksową ofertą dla całego łańcucha produkcyjnego – od surowców i technologii, przez przetwórstwo, aż po pakowanie i dystrybucję gotowego produktu. Dzięki tej synergii, producenci z różnych segmentów branży spożywczej będą mogli: znaleźć innowacyjne rozwiązania »

Świeże inicjatywy napędzają globalny wzrost na targach ASIA FRUIT LOGISTICA 2025

24 czerwiec 2025
ASIA FRUIT LOGISTICA zwiększa globalny handel dzięki nowym funkcjom i silniejszemu udziałowi międzynarodowemu. Targi ASIA FRUIT LOGISTICA 2025 szykują się do dynamicznej edycji AsiaWorld-Expo w Hongkongu w dniach 3–5 września, a globalny biznes świeżych produktów reaguje z impetem. Wystawcy z 41 krajów i regionów, 25 pawilonów narodowych. Tegoroczne wydarzenie wprowadza dwa zupełnie nowe fora: Frozen Fruit and Vegetables Forum pierwszego dnia oraz Nuts and Dried Fruit Forum drugiego dnia. »

Wyczekiwane targi branży spożywczej i napojów SIGEP Asia powracają

24 czerwiec 2025
SIGEP Asia, Speciality Food & Drinks Asia i Speciality Coffee & Tea Asia 2025, odbywające się w tym samym czasie co 6. edycja Restaurant Asia, zgromadzą i zainspirują najlepszych graczy branżowych i decydentów z całego łańcucha dostaw F&B i gastronomii. Priorytetowo traktując programowanie o dużym wpływie, wydarzenie wykracza poza tradycyjne stoiska handlowe, oferując dziesiątki dodatkowych wydarzeń, takich jak tematyczne salony, przejęcia barów, pokazy na żywo i kursy mistrzowskie. »
Partnerzy