Targi Gardenia już za 3 miesiące

18 lipiec 2024

Przed nami XVIII edycja Międzynarodowych Targów Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu GARDENIA 2024. „Pełnoletność” to czas ważnych zmian – w przypadku Gardenii będzie ich wiele. Niewątpliwie warto zarezerwować tę datę w kalendarzu: 16-18 października będą należały do branży ogrodniczej!

18-letnia ewolucja Targów Gardenia znajdzie w tym roku swoją dojrzałą odsłonę: nie tylko termin skrojony na życzenie branży i na jej sugestię ulokowany możliwie wczesną jesienną porą, ale i inne aspekty: powrót do pawilonów 7, 7A, 8, 8A oraz 6, przeniesienie na dni robocze (środa-piątek, aby zmaksymalizować udział profesjonalnej publiczności) oraz mocniejszy niż dotychczas nacisk na pozyskanie zwiedzających spoza granic Polski.

- Miniona edycja Targów Gardenia pozwoliła nam na wyciągnięcie wielu wniosków – wiemy, w którą stronę sięgnąć po potencjał dla rozwoju imprezy i w tym roku będziemy z niego czerpać garściami. Liczymy, że sytuacja światowa jest stabilna na tyle, aby rozwiązania dotąd zamknięte otworzyć ponownie i skorzystać z szans, których dotychczas nie mieliśmy. – mówi Paulina Maniecka, dyrektor projektu GARDENIA. Głównym założeniem tegorocznej edycji będzie zatem bogata ekspozycja, skupiona na różnorodności i nowościach branżowych, zwiększanie kompetencji osób funkcjonujących w branży ogrodniczej oraz skupienie na jakości zwiedzających. Mocnym punktem będą planowane strefy inspiracji oraz innowacyjna organizacja ekspozycji.

Gardenię 2023 odwiedziło 12 495 gości, również z zagranicy: Austrii, Białorusi, Czech, Chin, Niemiec, Estonii, Finlandii, Holandii, Łotwy, Litwy, Węgier, Mołdawii i Norwegii, w tym ok 30 uczestników programu HostedBuyers. Na targach stawili się przedstawiciele z większości sieci handlowych i dystrybucyjnych oraz największe centra ogrodnicze: Bricomarche, Auchan, Lidl, PSB Mrówka, Materiały Budowlane Wesołek, Jucca, Dino Polska, Smurfit Kappa, Puratos, Leroy Merlin, Obi, Bricoman czy Jula.

Co nowego w najbliższej edycji?

Polska Oferta Eksportowa. Od lat Targi Gardenia to przestrzeń do spotkań na gruncie rodzimego biznesu, ale nie tylko – to także idealna okazja do zaprezentowania oferty zagranicznym zwiedzającym. Polska Oferta Eksportowa to top of the top polskiej produkcji –najatrakcyjniejsze oferty najlepszych polskich firm branży ogrodniczej. Na targi przygotowany będzie przejrzysty i skondensowany zbiór propozycji pod sprecyzowaną grupę zwiedzających. Firma – produkt/usługa – przewaga konkurencyjna – kontakt. Tylko tyle i aż tyle, aby zacząć intratne relacje z nowymi odbiorcami.

Green Networking. Topowe polskie firmy oraz reprezentanci zagranicznych odbiorców będą zaproszeni na spotkanie branżowe. Celem tego koktajlowo-networkingowego wieczoru będzie nawiązanie i ocieplenie relacji, w atmosferze VIP ONLY, przy wyśmienitym jedzeniu, nastrojowej muzyce i w pięknych okolicznościach Alei Lipowej.

HostedBuyers – kluczowi zwiedzający. Tegoroczna Gardenia ma ambicję stać się areną międzynarodowych spotkań. Organizator rozpoczął już proces pozyskiwania kontaktów zagranicznych, które otworzą dla polskich firm zupełnie nowe perspektywy. Kto został zaproszony?
- Pracownicy wyższego szczebla z topowych zagranicznych firm produkcyjnych

- Przedstawiciele europejskich sieci handlowych i dystrybucyjnych

- Członkowie zagranicznych stowarzyszeń, związków i izb branżowych

- Centra ogrodnicze z Polski i zagranicy, m.in. z Niemiec, Szwecji, Holandii, Bułgarii, Rumunii, Turcji, Włoch, Danii czy Słowenii.

Na ten moment zgłoszona już została liczba niemal 70 uczestników z 12 krajów w ramach programu HostedBuyers, co rokuje rekordową liczbą zagranicznych gości.

Będą to między innymi:

 Działania mające na celu pozyskanie zagranicznych zwiedzających są w toku – prowadzonych jest wiele rozmów i aktywności, które zwiększą atrakcyjność rozmów w czasie tegorocznej Gardenii.

Speakers’ Corner – wiedza poprzez rozmowę

Ponownie zorganizowana zostanie przestrzeń prelekcyjno-dyskusyjna, gdzie słuchacze-rozmówcy spotkają się z ekspertami marketingu w biznesie ogrodniczym. Dowiedzą się, w jaki sposób zorganizowane powinno być centrum ogrodnicze, aby sprawnie funkcjonować, a także jak promować się lokalnie i globalnie, aby powiększać zyski ze sprzedaży. Poruszona też będzie tematyka sklepu internetowego i nowych trendów w biznesie, w szczególności tym online.

Przekrojowo przez ogrodnictwo

Ekspozycja, podobnie jak w roku ubiegłym, obejmie wszystkie sektory ogrodnictwa – od oferty maszynowej, poprzez podłoża, nawozy, nawadnianie, nasiona, akcesoria ogrodnicze, aż po sektor florystyczny, pełen pokazów i nietuzinkowych kompozycji. Zmiana lokalizacji na pawilony 7, 7A, 8, 8A oraz 6 to nowy potencjał prezentacji oferty wystawców i wyjątkowa, zielona przestrzeń Alei Lipowej, w której ulokowane będą inspiracje i eventy dla zwiedzających.

Ogród nowoczesny, czyli jaki?

Motyw przewodni XVIII Targów GARDENIA to „Zielona przyszłość. Branża ogrodnicza nowej ery”. Będziemy pytać wystawców i ekspertów architektury krajobrazu, zieleni miejskiej i przydomowej, specjalistów i hobbystów – jaka zieleń nadchodzi? Minimalistyczna? Automatyczna? Naturalna czy projektowana? Jak przygotowuje się branża na zmiany klimatyczne? Jak reaguje na nowe oczekiwania konsumentów? Jakie centrum ogrodnicze ma szansę przyciągnąć i utrzymać dzisiejszego klienta?Na stoiskach wystawców zwiedzający zobaczą nowości na nadchodzący sezon utrzymane w ekologicznym duchu, najświeższe trendy i ciekawostki z branży.

Istotnym kontekstem będą odbywające się niemal jednocześnie, bo w dniach 15-17 października, Targi POLECO. Jest to największe i najważniejsze miejsce spotkań przedstawicieli instytucji legislacyjnych, samorządów oraz reprezentantów świata biznesu, nauki i edukacji bezpośrednio związanych z branżą ochrony środowiska i gospodarką komunalną. Targi odwiedzają przedstawiciele przedsiębiorstw m. in.: gospodarki komunalnej, gospodarki odpadami, energetycznych, ciepłowniczych i wodociągowych, a także utrzymania zieleni miejskiej.

Szczegóły wydarzenia: www.TargiGardenia.pl

Przeczytaj również:

POLAGRA+TAROPAK = kompleksowe spojrzenie na sektor spożywczy

25 czerwiec 2025
W odpowiedzi na potrzeby rynku, Targi POLAGRA 2025 zostaną połączone z Targami TAROPAK – wydarzeniem w pełni dedykowanym rozwiązaniom opakowaniowym, etykietowaniu oraz logistyce. To wyjątkowa okazja, by w jednym miejscu zapoznać się z kompleksową ofertą dla całego łańcucha produkcyjnego – od surowców i technologii, przez przetwórstwo, aż po pakowanie i dystrybucję gotowego produktu. Dzięki tej synergii, producenci z różnych segmentów branży spożywczej będą mogli: znaleźć innowacyjne rozwiązania »

Świeże inicjatywy napędzają globalny wzrost na targach ASIA FRUIT LOGISTICA 2025

24 czerwiec 2025
ASIA FRUIT LOGISTICA zwiększa globalny handel dzięki nowym funkcjom i silniejszemu udziałowi międzynarodowemu. Targi ASIA FRUIT LOGISTICA 2025 szykują się do dynamicznej edycji AsiaWorld-Expo w Hongkongu w dniach 3–5 września, a globalny biznes świeżych produktów reaguje z impetem. Wystawcy z 41 krajów i regionów, 25 pawilonów narodowych. Tegoroczne wydarzenie wprowadza dwa zupełnie nowe fora: Frozen Fruit and Vegetables Forum pierwszego dnia oraz Nuts and Dried Fruit Forum drugiego dnia. »

Wyczekiwane targi branży spożywczej i napojów SIGEP Asia powracają

24 czerwiec 2025
SIGEP Asia, Speciality Food & Drinks Asia i Speciality Coffee & Tea Asia 2025, odbywające się w tym samym czasie co 6. edycja Restaurant Asia, zgromadzą i zainspirują najlepszych graczy branżowych i decydentów z całego łańcucha dostaw F&B i gastronomii. Priorytetowo traktując programowanie o dużym wpływie, wydarzenie wykracza poza tradycyjne stoiska handlowe, oferując dziesiątki dodatkowych wydarzeń, takich jak tematyczne salony, przejęcia barów, pokazy na żywo i kursy mistrzowskie. »
Partnerzy