INTERFEL wnosi paryskiego ducha do Fruit Attraction

26 wrzesień 2025

 Tastings and cooking demonstrations, typical French games and artists working live will liven up the French pavilion at the Madrid fair

 More than 50 French companies make up the delegation presented by INTERFEL

The French interprofessional association for fresh fruit and vegetables (INTERFEL) arrives at Fruit Attraction representing 90% of the French sector and bringing together more than 50 companies. This time with a purely Parisian style that will feature interactive French games, chefs and live performers.

"For us, trade shows are key moments. They allow us to show the diversity and quality of our offer: varieties, seasonality and sustainable production methods. In addition, they are essential to create institutional and commercial links in priority or emerging markets," explains Daniel Soares, international director of INTERFEL

Strong growth in third countries

While Europe remains stable as the main destination for French fruits and vegetables, with more than 2 million tonnes and a value of close to 3,100 million euros in 2024/2025, Asia is gaining prominence. With increases of +34.9% in volume and +21.9% in value, led by Vietnam, Thailand and Japan, Asian markets are the real drivers of growth for French fruit and vegetable exports.

"The good reception that our fruit is having, especially in Asia, but also in Oceania and Africa, opens new horizons for our exports. In addition, the recent opening of the Mexican market for French apples exemplifies INTERFEL's strategic efforts," says Soares.

The challenge of consumption among young Europeans

If exports are a positive trend, consumption among young Europeans represents the other side of the coin. Faced with this situation, the French collective maintains its firm commitment. "We recognize that our young people are still underconsumers of fresh fruits and vegetables. That is why we continue to explore innovative lines of communication, closer and adapted to them," says Soares.

Following the successful Jamais Trop creative campaign, aimed at the millennial generation in France, the association continues to develop strategies that strengthen the connection between its offer and healthy habits, always with a fresh and casual approach.

Presence at the fair"Beyond showing the quality and diversity of our offer, we want to convey that the French sector is mobilizing collectively to respond to today's major challenges: guaranteeing healthy and accessible food, preserving natural resources and accompanying the transition to a more sustainable agriculture," says Soares.

To achieve said goal, INTERFEL will be present in Hall 6 of IFEMA and invites professionals to visit its stand from 30 September to 2 October. Attendees will be able to chat with the team, taste exquisite dishes and enjoy an interactive space decorated in the purest Parisian style.

Przeczytaj również:

Targi expoSE & expoDirekt 2025: innowacje, efektywność i zrównoważony rozwój w produkcji szparagów i owoców jagodowych

10 październik 2025
W dniach 19–20 listopada 2025 roku w centrum wystawienniczym Messe Karlsruhe. Na powierzchni 25 000 m² zaprezentowane zostaną innowacje i sprawdzone rozwiązania podczas 29. edycji expoSE – wiodących w Europie targów poświęconych produkcji szparagów i owoców jagodowych – oraz 14. edycji expoDirekt, największych w Niemczech targów bezpośredniego marketingu produktów rolnych. »

Międzynarodowa Konferencja i Wystawa Petrochemiczna PCCF 2026 – New Delhi, 10–11 marca 2026

10 październik 2025
W dniach 10–11 marca 2026 roku w New Delhi (Indie) odbędzie się International Petrochemistry Conference & Exhibition (PCCF 2026) – jedno z najważniejszych wydarzeń branży petrochemicznej i chemicznej w Azji Południowej. Organizatorem wydarzenia jest IONEX Technology, a konferencja zgromadzi przedstawicieli przemysłu, nauki, administracji i biznesu z całego świata. »

Targi dla producentów szparagów i owoców jagodowych – expoSE & expoDirekt | 19–20 listopada 2025 | Messe Karlsruhe, Niemcy

9 październik 2025
Około 420 wystawców z 16 krajów weźmie udział w targowym duecie expoSE & expoDirekt, który odbędzie się w dniach 19–20 listopada 2025 r. w centrum wystawowym Messe Karlsruhe. Na powierzchni około 25 000 m² zaprezentują się wystawcy podczas 29. edycji expoSE – wiodących w Europie targów poświęconych produkcji szparagów i owoców jagodowych – oraz 14. edycji expoDirekt, największych w Niemczech targów marketingu bezpośredniego w rolnictwie. »
Partnerzy