Targi Polskich Win i Winnic WINO

18 marzec 2024

Cudze pijacie, swego nie znacie?
Lidl Polska i Międzynarodowe Targi Poznańskie stawiają na polskie wino.

W niczym nie ustępują tym z Hiszpanii, Włoch czy Niemiec. Pachną i smakują wybornie, a do tego powstają u lokalnych producentów. O czym mowa? Oczywiście o polskich winach! Kilkudziesięciu ich wytwórców pojawi się 21–23 marca na poznańskich targach WINO, prezentując swoje najlepsze trunki.

 Na osobach niewtajemniczonych w winiarski świat liczba winnic działających w naszym kraju zawsze robi wrażenie. Według oficjalnego rejestru jest ich ponad 600! Aż 460 produkuje i sprzedaje wina [1]. Coraz więcej polskich winnic decyduje się na profesjonalizację produkcji i docieranie ze swoimi produktami do szerokiego grona klientów. Już w tym tygodniu, w ramach odbywających się w Poznaniu Targów Polskich Win i Winnic WINO polscy winiarze będą mogli spotkać się z przedstawicielami sieci Lidl Polska i porozmawiać o współpracy, a goście wydarzenia spróbować najciekawszych propozycjiz rodzimych winnic.

Cieszcie się smakiem

Tegoroczna edycja Targów Polskich Win i Winnic WINO zapowiada się rewelacyjnie. Udział potwierdziło już siedem winiarskich regionów oraz ponad 90 wystawców. Nie zabraknie znanych dobrze pasjonatom polskiego wina winnic z województw: lubuskiego, wielkopolskiego, zachodniopomorskiego, łódzkiego, mazowieckiego i małopolskiego. Po raz pierwszy dołączą do nich producenci wina z Kujaw i Pomorza.

Ci winiarscy pasjonaci zawsze z radością dzielą się opowieściami o winie i swojej pracy. Dlatego przez trzy dni, 21–23 marca na Międzynarodowych Targach Poznańskich można będzie spróbować każdego wina,  jakiego degustacyjna dusza tylko zapragnie.

Wśród nich znajdą się między innymi te nagrodzone w konkursie WINOPL. W tym roku udział zgłosiło 127 winnic, które nadesłały aż 554 wina. Pięć z nich otrzymało złote medale i tytuły championa.

Rynek rośnie, a z nim targi WINO

Udział w konkursie WINOPL to dla producentów polskich win szansa na zdobycie kontraktu z jednym z dużych odbiorców. W tym roku zapewnia je Grupa MTP, Port Lotniczy Poznań-Ławica i – po raz pierwszy – sieć Lidl Polska, która rozbudowuje swoją ofertę win o polskie propozycje. Kto otrzyma kontrakt? Tego dowiemy się już wkrótce.

Lidl Polska spotka się z polskimi winiarzami

Lidl Polska będzie obecny na targach WINO jako Partner Strategiczny. W piątek, 22 marca przedstawiciele sieci spotkają się z winiarzami na zamkniętej prelekcji, a następnie będą dla nich dostępni w  strefie spotkań (tzw. Meeting Point). 

Obecność Lidl Polska na Targach Polskich Win i Winnic WINO jest naturalną konsekwencją strategii naszej sieci. Z dużym zainteresowaniem obserwujemy rozwój polskiego winiarstwa, które w swoich niepowtarzalnych aromatach odwołuje się do tradycji i natury. W naszej codziennej działalności biznesowej stawiamy na współpracę z lokalnymi dostawcami.  Cieszymy się, że podczas Targów WINO będziemy mieli okazję spotkać się z polskimi winiarzami i opowiedzieć im o naszej sieci – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, Head of CorporateAffairs and CSR w Lidl Polska.

Degustacje, szkolenia i strefa biznesu

Tegoroczny program Targów obfituje w liczne wydarzenia dla gości indywidualnych oraz biznesu. Wśród atrakcji przewidziano m.in.szkolenia dla winiarzy i restauratorów, prelekcje dla publiczności z umiejętnego czytania winnych etykiet, warsztaty z serwisu wina, warsztaty sensoryczne czykomentowane degustacje w ciemno najlepszych polskich trunków.

Parafrazując stare powiedzenie, „cudze pijacie, swego nie znacie”, zachęcamy, żeby polskich win po prostu spróbować. W naszym kraju powstaje ich coraz więcej i są coraz lepsze. Najbliższa edycja naszego wydarzenia tylko tę tezę potwierdzi – przekonuje Wojciech Kokotek, dyrektor targów WINO.

Targi Polskich Win i Winnic WINO

21-23 marca 2024 (czwartek-sobota)

Międzynarodowe Targi Poznańskiej, ul. Głogowska 10 (wejście Hol Wschodni, przy Moście Dworcowym)

Bilety: 45 zł (szeroka publiczność), 30 zł (biznes), dostępne na ToBilet.pl

Informacje: www.TargiWino.pl oraz Fb/Instagram: Targi Wino



[1]Źródło: Rejestry – Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, Portal Gov.pl

Przeczytaj również:

Konkursy kawy i panettone, ściana jadalnej czekolady i kursy mistrzowskie na targach SFDA i SCTA 2025

9 lipiec 2025
Nowa edycja targów Speciality Food & Drinks Asia (SFDA) i Speciality Coffee & Tea Asia (SCTA), odbywająca się jednocześnie z drugą edycją targów SIGEP Asia, najbardziej oczekiwanego wydarzenia handlowego w Singapurze poświęconego gastronomii, kawie, gelato, ciastkarstwu, piekarnictwu, herbacie, pizzy, czekoladzie i gastronomii, powraca do Sands Expo & Convention Centre w dniach od 16 do 18 lipca 2025 r. Tegoroczne targi będą zawierać dynamiczną wystawę sztuki gastronomicznej, innowacji kawowych i edukacji. »

TSW 2026 z nowym akcentem – konferencja „Pod Osłonami” dla branży upraw szklarniowych

8 lipiec 2025
W odpowiedzi na rosnące znaczenie upraw całorocznych, zmiany klimatyczne, nowe zagrożenia fitosanitarne oraz coraz większe wymagania konsumentów, podczas najbliższej edycji targów odbędzie się premierowa konferencja „Pod Osłonami”. Wydarzenie w całości poświęcone będzie tematyce produkcji warzyw w szklarniach, tunelach i systemach wertykalnych – to właśnie tu spotkają się producenci, doradcy i technologowie, którzy poszukują konkretnych rozwiązań i sprawdzonych partnerów biznesowych. »

Fruit Attraction 2025 osiąga 90% obłożenia i potwierdza swoją pozycję światowego lidera

27 czerwiec 2025
Targi Fruit Attraction, organizowane przez IFEMA MADRID i FEPEX, odbędą się w dniach od 30 września do 2 października w madryckim centrum targowym i na trzy miesiące przed rozpoczęciem osiągnęły już ponad 90% obłożenia. Do tej pory przydzielono 70 000 m² powierzchni wystawienniczej, co stanowi wzrost o 8% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Organizatorzy spodziewają się udziału ponad 2500 wystawców i ponad 120 000 profesjonalistów ze 150 krajów. »
Partnerzy