Stowarzyszenie Eksporterów Świeżych Owoców z Półkuli Południowej (SHAFFE) – organizacja reprezentująca branżę świeżych owoców na południowej półkuli – zmieniło nazwę na Southern Hemisphere Fruit Alliance (SFA) i przyjęło nowe logo. Zmiana ta ma lepiej odzwierciedlać 34-letnią misję organizacji, polegającą na jednoczeniu zróżnicowanego i unikalnego sektora owocowego południa, wspieraniu jego rozwoju oraz budowaniu globalnych łańcuchów wartości dla owoców regionu w sposób przyjazny środowisku, społecznie odpowiedzialny i ekonomicznie zrównoważony.
– „Z radością ogłaszamy, że proces zmiany nazwy i transformacji, który rozpoczęliśmy na początku tego roku, został właśnie zakończony” – powiedział Nathan Hancock, prezes SFA i dyrektor finansowy Citrus Australia. – „Nasze nowe otwarcie i marka mają na celu prawdziwe zjednoczenie branży owocowej – od producentów po eksporterów w całej południowej półkuli – tak, abyśmy mogli skuteczniej bronić interesów sektora. Mówiąc jednym głosem, nasz sojusz będzie w stanie udowodnić, że świeże owoce z południowej półkuli są kluczowe dla dobrobytu regionu i wnoszą istotny wkład w zdrowie oraz dobre samopoczucie konsumentów na całym świecie.”
Zmiana nazwy z „Association” na „Alliance” może wydawać się niewielka, lecz doskonale oddaje główną misję organizacji wkraczającej w czwartą dekadę działalności. – „Z definicji sojusz to podmiot stworzony dla wzajemnych korzyści wszystkich jego członków” – podkreślił Jorge de Souza, wiceprezes SFA i menedżer ds. technicznych oraz projektów w Abrafrutas (Brazylia). – „To właśnie istota nowego Southern Hemisphere Fruit Alliance – ponowne ożywienie organizacji, której celem jest przynosić korzyści wszystkim: naszym producentom i plantatorom, zatrudnianym przez nich pracownikom oraz konsumentom, którzy cieszą się smakiem naszych owoców.”
Nowa struktura członkowska odzwierciedla przekonanie Sojuszu, że jednoczenie branży ma kluczowe znaczenie. Obejmuje ona kategorie członków pełnych i wspierających, które mają na celu zbliżenie podmiotów sektora owocowego z południowej półkuli z ich partnerami na półkuli północnej, a także z globalnymi dostawcami usług i technologii.
– „Nasza nowa nazwa i struktura są wyrazem determinacji, by zjednoczyć sektor świeżych owoców i mówić jednym silnym głosem. Nie jesteśmy już wyłącznie stowarzyszeniem handlowym branży owocowej z południowej półkuli, ale sojuszem ukierunkowanym na rozwój całego sektora” – podsumował Hancock.