W dniach od 30 września do 2 października odbędzie się 17. edycja targów Fruit Attraction, organizowanych przez IFEMA MADRID i FEPEX, z Andaluzją jako głównym sponsorem. Ugruntowane jako wiodące na świecie wydarzenie w dziedzinie marketingu owoców i warzyw, tegoroczna edycja zgromadzi 2 460 wystawców z 64 krajów – co oznacza wzrost o 8,4% w porównaniu z 2024 rokiem – na powierzchni ponad 78 000 m² (+10% w stosunku do poprzedniej edycji), przy oczekiwanej frekwencji ponad 120 000 profesjonalistów ze 150 krajów. Targi te stanowią strategiczny motor biznesu, innowacji i międzynarodowej promocji.
Fruit Attraction 2025 znacznie się rozrasta, zajmując aż 10 hal IFEMA MADRID (3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12 i 14). Hale są podzielone według regionów i sektorów, aby zoptymalizować doświadczenie wystawców i odwiedzających.
Fresh Produce Area ponownie będzie stanowić około 70% targów, podkreślając swoje strategiczne znaczenie. Auxiliary Industry Area również zajmie istotne miejsce, podobnie jak Fresh Food Logistics – przestrzeń poświęcona rozwiązaniom chłodniczym i transportowi świeżych produktów. Tymczasem Innova&Tech Area, obejmująca Biotech Attraction i Smart Agro, rośnie aż o 31% względem 2024 roku, umacniając swoją rolę jako centrum innowacji, badań i rozwoju technologii w branży.
Spośród 2 460 wystawców, 323 to nowe firmy. Udział krajowy stanowi 52% całej ekspozycji. Silna reprezentacja wszystkich regionów produkcyjnych Hiszpanii odzwierciedla jej przywództwo na światowym rynku owoców i warzyw. Równie znaczący jest udział międzynarodowy, który wynosi ponad 47% powierzchni, obejmując 1 418 firm. Do wydarzenia dołącza 14 nowych krajów, m.in. Algieria, Salwador, Etiopia, Gruzja, Węgry, Malta, Jordania, Mauritius, Senegal, Serbia, Uganda, Uzbekistan, Wietnam i Zimbabwe.
Fruit Attraction ma być platformą dla ekspansji i promocji międzynarodowej. W tym celu IFEMA MADRID wraz z Ministerstwem Rolnictwa, Rybołówstwa i Żywności, ICEX oraz FEPEX uruchomi International Buyers Programme, zapraszając blisko 700 kupców z 67 krajów – menedżerów zakupów detalicznych, importerów i hurtowników, którzy nadadzą targom szczególną dynamikę biznesową.
Tegoroczna edycja wyróżnia Malezję i Meksyk jako Kraje Partnerskie-Importerów, które będą miały dedykowany program debat, wizyt i sesji B2B. Produktem wiodącym będą pomidory, prezentowane w ramach programu podkreślającego ich wartość odżywczą, znaczenie gospodarcze i rolę w światowym handlu.
Nowością jest Organic Hub Tour – specjalnie oznaczona trasa targowa, zapewniająca większą widoczność firmom oferującym produkty z certyfikatem ekologicznym.
Fruit Attraction 2025 zapowiada bogaty program wydarzeń. Fruit Forum by Timac Agro będzie gospodarzem kongresów, takich jak Grape Attraction i Biotech Attraction. Odbędą się również m.in. Biofruit Congress, Fresh Food Logistics The Summit oraz inne interesujące spotkania.
Jak co roku, Factoría Chef, sponsorowana przez #alimentosdespaña, zaprezentuje kulinarną wszechstronność owoców i warzyw podczas atrakcyjnych pokazów gotowania na żywo.
Ponadto Innovation Hub z 50 produktami będzie przestrzenią dedykowaną innowacjom i nowym rozwiązaniom biznesowym w branży. W tym miejscu ponownie odbędą się Innovation Hub Awards, które stały się już prestiżowym wydarzeniem promującym innowacje i przedsiębiorczość w sektorze.
Podczas Fruit Attraction wręczone zostaną także Best Stand Awards, nagradzające stoiska wyróżniające się kreatywnością, designem i zaangażowaniem w zrównoważony rozwój w czterech kategoriach: Najbardziej Oryginalne, Najlepszy Design, Najbardziej Zrównoważone i Nagroda Publiczności. Odbędą się również 15. Nagrody Dziennikarskie APAE oraz Fruit Attraction Awards, dedykowane uznanym międzynarodowym mediom branżowym.
Fruit Attraction 2025, wydarzenie wspierane przez Ministerstwo Rolnictwa, Rybołówstwa i Żywności, otworzy minister Luis Planas. Tegoroczna edycja ma Andaluzję jako głównego sponsora oraz partnerów: Region Murcji, Veganic Nature, Agrobank, Timac Agro, Únikas i MSC.