Polscy rolnicy docenieni przez PepsiCo w ramach Global Farmer Awards

31 październik 2025

Firma PepsiCo po raz pierwszy nagrodziła rolników z całego świata w ramach Global Farmer Awards – inicjatywy promującej zrównoważone i innowacyjne praktyki rolnicze. Uroczystość wręczenia nagród odbyła się 15 października w Purchase w stanie Nowy Jork. Wśród blisko 60 laureatów z 19 krajów znaleźli się także przedstawiciele z Polski – firma Jagrol, prowadząca nowoczesne uprawy ziemniaków w województwie wielkopolskim.

Jako jeden z największych producentów przekąsek i napojów na świecie, PepsiCo opiera swoją działalność na rolnictwie. Firma pozyskuje ponad 50 rodzajów upraw i składników z ponad 60 krajów. Aby wyróżnić najbardziej innowacyjnych i zaangażowanych partnerów, firma wprowadziła program Global Farmer Awards.

– Działalność PepsiCo zaczyna się od rolników. To właśnie oni są sercem naszego łańcucha dostaw i fundamentem globalnego systemu żywnościowego – mówi Ramon Laguarta, dyrektor generalny PepsiCo. – Dzięki Global Farmer Awards chcemy docenić ich codzienną pracę, innowacyjne podejście oraz wkład w budowanie zrównoważonego, odpornego systemu żywnościowego – dodaje.

Liderzy, którzy napędzają zmiany

Laureaci Global Farmer Awards zostali wyłonieni w sześciu kategoriach: Zrównoważony rozwój, Nowe pokolenie w rolnictwie, Przywództwo i doradztwo, Dziedzictwo i rozwój, Jakość oraz Rolnik Roku. Wśród wyróżnionych znaleźli się zarówno mali, jak i duzi producenci rolni oraz wielopokoleniowe gospodarstwa rodzinne z całego świata.

Z Polski wyróżniono firmę Jagrol, należącą do Grupy Top Farms. Spółka prowadzi uprawy ziemniaków chipsowych i frytkowych w Pierzchnie oraz Szczodrzykowie, w województwie wielkopolskim. Jagrol został nagrodzony w kategorii Zrównoważony rozwój.

– To duże wyróżnienie, że spośród wszystkich rolników PepsiCo na świecie to właśnie polska firma Jagrol została doceniona w naszym globalnym programie – podkreśla Krzysztof Stańkowski, agro purchasing manager w PepsiCo. – Jesteśmy dumni, że współpracujemy z partnerem, dla którego zrównoważone rolnictwo to nie tylko deklaracje, ale także codzienna praktyka – od dbania o żyzność gleby, po świadome wykorzystanie zasobów wody i energii. Ta nagroda pokazuje, że polskie gospodarstwa mogą być wzorem dla świata oraz inspirować do łączenia innowacji z troską o środowisko – dodaje.

 

Wspieranie strategii zrównoważonego rozwoju firmy

Gala Global Farmer Awards odbyła się kilka miesięcy po tym, jak firma PepsiCo rozszerzyła swoje zobowiązanie w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pep+. Jej celem jest wdrożenie praktyk regeneracyjnych i ochronnych na powierzchni 10 milionów akrów do 2030 roku. Już do końca 2024 roku firma objęła ponad 3,5 miliona akrów na całym świecie działaniami wspierającymi regenerację gleb i ochronę zasobów naturalnych. PepsiCo konsekwentnie inwestuje w szkolenia, technologie i partnerstwa, które wspierają zdrowie gleby, bioróżnorodność oraz zrównoważone gospodarowanie wodą w całym łańcuchu dostaw.

------- 

PepsiCo Polska – konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez przedsiębiorstwa Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker i SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2024 r. blisko 92 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów, w tym wiele ikonicznych marek, generujących w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.

W swoich działaniach PepsiCo kieruje się strategią pep+ (PepsiCo Positive), która zakłada nie tylko transformację w stronę zrównoważonego rozwoju i budowanie wartości w granicach stawianych przez planetę, ale również inspirowania pozytywnych działań dla jej mieszkańców. Dzięki pep+ firma pragnie stać się globalnym liderem w kategorii napojów i przekąsek. 

Przeczytaj również:

LibyaFood Expo 2026 – Brama do dynamicznie rozwijającego się rynku Afryki Północnej

31 październik 2025
Siódma edycja LibyaFood Expo, największych i najważniejszych targów branży spożywczej w Libii, odbędzie się w dniach 29 marca – 1 kwietnia 2026 roku na terenie Tripoli International Fair Ground. To kluczowe wydarzenie stanowi wyjątkową platformę dla krajowych i międzynarodowych producentów żywności, umożliwiając im prezentację oferty, nawiązywanie kontaktów biznesowych i ekspansję na jeden z najbardziej perspektywicznych rynków Afryki Północnej. »

FRIZO – naturalna wydajność i polska innowacja w chłodnictwie i ciepłownictwie przyszłości

30 październik 2025
Nowoczesne chillery amoniakalne FRIZO łączą ekologię, efektywność i bezpieczeństwo. Dzięki zastosowaniu naturalnego czynnika chłodniczego – amoniaku (NH₃) – oraz innowacyjnych rozwiązań, takich jak trójsekcyjny separator oleju czy automatyczny układ powrotu oleju, urządzenia te zapewniają stabilną i ekonomiczną pracę przez długie lata. Kompaktowa konstrukcja, wysoki współczynnik efektywności (COP) oraz niskie koszty eksploatacji czynią chillery FRIZO idealnym rozwiązaniem dla nowoczesnych zakładów »

Semillas Fitó i Cocina de Ideas - model innowacji współtworzonej

30 październik 2025
W świecie, w którym rośnie zapotrzebowanie na produkty zdrowe, funkcjonalne i zrównoważone, firmy Semillas Fitó i Cocina de Ideas zacieśniają swoją strategiczną współpracę, stając się europejskim punktem odniesienia w dziedzinie innowacyjnych rozwiązań agrospożywczych. Ich partnerstwo, oparte na modelu „innowacji współtworzonej”, trwa już ponad siedem lat i łączy badania, doświadczenie agronomiczne i wiedzę gastronomiczną w celu opracowania nowych propozycji dla przemysłu V gamy. »
Partnerzy