Polscy rolnicy docenieni przez PepsiCo w ramach Global Farmer Awards

31 październik 2025

Firma PepsiCo po raz pierwszy nagrodziła rolników z całego świata w ramach Global Farmer Awards – inicjatywy promującej zrównoważone i innowacyjne praktyki rolnicze. Uroczystość wręczenia nagród odbyła się 15 października w Purchase w stanie Nowy Jork. Wśród blisko 60 laureatów z 19 krajów znaleźli się także przedstawiciele z Polski – firma Jagrol, prowadząca nowoczesne uprawy ziemniaków w województwie wielkopolskim.

Jako jeden z największych producentów przekąsek i napojów na świecie, PepsiCo opiera swoją działalność na rolnictwie. Firma pozyskuje ponad 50 rodzajów upraw i składników z ponad 60 krajów. Aby wyróżnić najbardziej innowacyjnych i zaangażowanych partnerów, firma wprowadziła program Global Farmer Awards.

– Działalność PepsiCo zaczyna się od rolników. To właśnie oni są sercem naszego łańcucha dostaw i fundamentem globalnego systemu żywnościowego – mówi Ramon Laguarta, dyrektor generalny PepsiCo. – Dzięki Global Farmer Awards chcemy docenić ich codzienną pracę, innowacyjne podejście oraz wkład w budowanie zrównoważonego, odpornego systemu żywnościowego – dodaje.

Liderzy, którzy napędzają zmiany

Laureaci Global Farmer Awards zostali wyłonieni w sześciu kategoriach: Zrównoważony rozwój, Nowe pokolenie w rolnictwie, Przywództwo i doradztwo, Dziedzictwo i rozwój, Jakość oraz Rolnik Roku. Wśród wyróżnionych znaleźli się zarówno mali, jak i duzi producenci rolni oraz wielopokoleniowe gospodarstwa rodzinne z całego świata.

Z Polski wyróżniono firmę Jagrol, należącą do Grupy Top Farms. Spółka prowadzi uprawy ziemniaków chipsowych i frytkowych w Pierzchnie oraz Szczodrzykowie, w województwie wielkopolskim. Jagrol został nagrodzony w kategorii Zrównoważony rozwój.

– To duże wyróżnienie, że spośród wszystkich rolników PepsiCo na świecie to właśnie polska firma Jagrol została doceniona w naszym globalnym programie – podkreśla Krzysztof Stańkowski, agro purchasing manager w PepsiCo. – Jesteśmy dumni, że współpracujemy z partnerem, dla którego zrównoważone rolnictwo to nie tylko deklaracje, ale także codzienna praktyka – od dbania o żyzność gleby, po świadome wykorzystanie zasobów wody i energii. Ta nagroda pokazuje, że polskie gospodarstwa mogą być wzorem dla świata oraz inspirować do łączenia innowacji z troską o środowisko – dodaje.

 

Wspieranie strategii zrównoważonego rozwoju firmy

Gala Global Farmer Awards odbyła się kilka miesięcy po tym, jak firma PepsiCo rozszerzyła swoje zobowiązanie w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pep+. Jej celem jest wdrożenie praktyk regeneracyjnych i ochronnych na powierzchni 10 milionów akrów do 2030 roku. Już do końca 2024 roku firma objęła ponad 3,5 miliona akrów na całym świecie działaniami wspierającymi regenerację gleb i ochronę zasobów naturalnych. PepsiCo konsekwentnie inwestuje w szkolenia, technologie i partnerstwa, które wspierają zdrowie gleby, bioróżnorodność oraz zrównoważone gospodarowanie wodą w całym łańcuchu dostaw.

------- 

PepsiCo Polska – konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez przedsiębiorstwa Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker i SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2024 r. blisko 92 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów, w tym wiele ikonicznych marek, generujących w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.

W swoich działaniach PepsiCo kieruje się strategią pep+ (PepsiCo Positive), która zakłada nie tylko transformację w stronę zrównoważonego rozwoju i budowanie wartości w granicach stawianych przez planetę, ale również inspirowania pozytywnych działań dla jej mieszkańców. Dzięki pep+ firma pragnie stać się globalnym liderem w kategorii napojów i przekąsek. 

Przeczytaj również:

Międzynarodowe centrum spotkań młodych talentów branży rolniczej

13 listopad 2025
AGRITECHNICA 2025 ponownie stanie się globalnym miejscem spotkań dla młodych profesjonalistów, studentów uczelni wyższych, uczniów szkół zawodowych oraz praktykantów. Od 9 do 15 listopada w Hanowerze na odwiedzających czeka zróżnicowany program, obejmujący networking, pokazy na żywo, interaktywne formaty oraz specjalne wydarzenia edukacyjne. Young Professionals Day – 14 listopada w centrum uwagi. W programie znajdą się m.in.: planowanie kariery w rolnictwie, profesjonalizacja pracy, »

Pięć innowacji wyróżnionych nagrodą expoSE/expoDirekt Innovation Award 2025

13 listopad 2025
Europejski sektor uprawy jagód i szparagów ponownie spotka się na terenie Messe Karlsruhe (Niemcy) podczas 29. edycji expoSE – wiodących europejskich targów produkcji szparagów i owoców jagodowych. Jednym z najważniejszych punktów wydarzenia będzie wręczenie nagród expoSE/expoDirekt Innovation Award 2025, wyróżniających pięciu wystawców, których rozwiązania przynoszą wymierne korzyści producentom oraz sprzedawcom bezpośrednim. »

Branża szparagów, jagodowa i marketingu bezpośredniego spotyka się w Karlsruhe

13 listopad 2025
Już za kilka dni Messe Karlsruhe w Niemczech ponownie stanie się centrum europejskiej branży szparagów, owoców jagodowych oraz rolniczego marketingu bezpośredniego. W dniach 19–20 listopada 2025 roku odbędą się równolegle dwie kluczowe imprezy: 29. edycja expoSE – wiodące w Europie targi produkcji szparagów i owoców jagodowych, oraz 14. edycja expoDirekt – największe w Niemczech targi marketingu bezpośredniego w rolnictwie. »
Partnerzy