Blue Whale® osiąga rekordowe wyniki w Azji

7 wrzesień 2023
• The company has set the goal of doubling the number of exports of Candine® in Asia this season

• Blue Whale is finishing up the season in Asian markets by exhibiting at Asia Fruit Logistics

Blue Whale, the world leader in apple production, has defined clear goals for the 2023-2024 season in Asia. The French company has been exporting its apple varieties to the Asian continent for more than 30 years. Nowadays, these markets account for 15% of its total exports.The growth seen in recent years is being driven by one of its star varieties: Candine®. Sales increased significantly last season, reaching 1,000 Tn exported to Asian markets. For the new season beginning now, the company is aiming to double this figure. “Candine® has been highly successful among Asian consumers ever since it was launched three years ago, and the expectations for the future are extremely positive. And not only with Candine®,” says Marc Peyres, Director of Sales at Blue Whale. “On the one hand, we’ve detected an increase in production in the main varieties sold in Asian and, on the other hand, we’re expecting a very strong demand in all markets.”

Blue Whale is reaching all the Asian markets where France has a protocol in effect with a dozen different varieties from its catalogue. China, Cambodia, Malaysia, Singapore and Thailand are all on its list of importing partners. This list also includes Vietnam, which plays an outstanding role in terms of the penetration and development of new varieties. All the heavy development in the region led Blue Whale to make the decision last year to open its own office in Singapore: “Our commitment is to be closer to our customers. So, we now have team on the ground which has proven to give us a great advantage. It allows us to offer quality support at points of sale where we arrange sampling sessions to get a better feel for our consumer profile,” explains Peyres.

Next stop: Asia Fruit Logistics (Hong Kong, 7th-9th September)

The most immediate action to be taken by Blue Whale in Asia is attending Asia Fruit Logistica. With an exhibit space located at 5H16, the multinational gala apple company is participating for the 8th time in the most important event for the fresh produce sector in Asia.

The Blue Whale team in Asia, Julien Baunmman and Benoit Barache; as well as the Director of Global Sales, Marc Peyres, will be greeting customers and creating new contacts. Visitors may sample their wide range of apples over the three days of this exhibition. The company is using its participation as a “key meeting place” where it can update its Asian partners on all the season’s new developments and specifically detail their plans for this season.The event coincides with the Royal Gala harvest and the start of the French apple season. The first Blue Whale shipment to Asia for the 2023-2024 season will arrive in October with its Royal Gala variety.

Przeczytaj również:

Food & Drinks Malaysia by SIAL, 1-3 July 2025 MITEC Kuala Lumpur

11 czerwiec 2025
Food & Drinks Malaysia by SIAL ma szansę stać się wiodącą wystawą żywności i napojów w Malezji i całym regionie - zapewniającą skoncentrowaną platformę dla branży w kierunku wejścia na rynek do bramy stolicy żywności Azji - Malezji. Udział w targach daje wystawcom możliwość eksploracji przedsięwzięć biznesowych, nawiązywania kontaktów i nawiązywania partnerstw z malezyjskimi i międzynarodowymi firmami, inwestorami i agencjami rządowymi, wykorzystując dynamiczny rynek F&B i potencjał ekonomiczny ASEAN. »

Poznaj świat win i alkoholi - mistrzowska klasa Vinexpo 2025

9 czerwiec 2025
Poszerz swoją wiedzę dzięki Vinexpo India 2025 Masterclass Series, prowadzonej przez Vinexpo Academy, globalnie uznaną platformę edukacji, innowacji i spostrzeżeń branżowych. Pogłęb wiedzę o produktach dzięki fachowo prowadzonym degustacjom. Poznaj trendy rynkowe dzięki bezstronnym, wartościowym spostrzeżeniom. Bądź na bieżąco dzięki treściom opracowanym przez światowych ekspertów. Każda sesja prowadzona przez uznanych sommelierów, mistrzów destylacji »

FRUITNET i IFPA łączą siły, aby dostarczać wartościowe treści na ASIA FRUIT LOGISTICA PEET UP

7 czerwiec 2025
Fruitnet i IFPA przygotują program treści wypełnionych spostrzeżeniami na wiodącym międzynarodowym wydarzeniu dla branży świeżych produktów w Ameryce Łacińskiej ASIA FRUIT LOGISTICA PERU MEET UP, zupełnie nowe międzynarodowe wydarzenie łączące handel eksportem świeżych produktów w Ameryce Łacińskiej z kluczowymi nabywcami z Azji i całego świata, rozpocznie się w Limie w dniach 28-29 października 2025 r. »
Partnerzy