
Ekologiczne jabłka VOG na BIOFACH, pozytywne oczekiwania na początek 2023 roku
16 luty 2023
With its wide assortment of varieties and brands, the Consortium has the right apple for every need 12 months a year. The season has kicked off for the organic versions of Cosmic Crisp®, RedPop® and Giga®, three latest-generation apples already popular with many consumers.
Wide-ranging, high-quality and available for 12 months a year: the VOG Consortium’s assortment of organic apples was on show from 14 to 17 February at BIOFACH, the leading trade fair for the organic sector in Nuremberg.
With organic production of 30,000 tonnes in South Tyrol - Südtirol and the expertise of the many people who take care of the apples from the field to the point of sale, VOG has the best variety and packaging for every channel and every need in the industry. BIOFACH was an opportunity to meet organic professionals, just as the second part of the sales season opens with positive prospects.
“We had a difficult start to the season,” comments Werner Castiglioni, head of organic production at VOG. “Falling consumption and price pressure impacted the organic segment, as well as the rest of our production. Despite the critical situation, we have maintained our presence on the market and expect the season to continue positively, partly thanks to the completion of the assortment with innovative products appreciated by our customers.”
Starting in February, marketing of the organic versions of Giga®, RedPop® and Cosmic Crisp®, three latest-generation apples also suitable for organic cultivation, will begin. While Cosmic Crisp® will captivate consumers with its heavenly taste, RedPop® is the little big sweetness, a snack to always carry with you, and Giga® is the big, tasty apple, perfect for sharing.
VOG’s wide assortment includes its own brands Biosüdtirol and Bio Marlene® – the Daughter of the Alps, appreciated by many consumers around the world, as well as successful brands such as Pink Lady® Bio, Kanzi® Bio, Evelina Bio® and envy™ Bio, alongside particularly well-established exclusively organic brands such as Natyra®.
“BIOFACH is a great opportunity to network, talk to organic opinion leaders and share strategies and ideas with our trade partners,” explains Hannes Tauber, marketing manager at VOG. “As a recognised benchmark for apple category management, we want to play an increasingly active role in the organic discussion.”
Thanks to their quality and ability to meet customer demands, VOG organic apples are already present in more than 40 markets including Germany, Spain, Italy, UK, Sweden, Norway, Denmark and Benelux, as well as outside Europe, in the Middle East and Asia.
The Consortium members’ organic production is certified by ABCERT, Bioland, Demeter and AIAB.
Przeczytaj również:

Food & Drinks Malaysia by SIAL, 1-3 July 2025 MITEC Kuala Lumpur
11 czerwiec 2025
Food & Drinks Malaysia by SIAL ma szansę stać się wiodącą wystawą żywności i napojów w Malezji i całym regionie - zapewniającą skoncentrowaną platformę dla branży w kierunku wejścia na rynek do bramy stolicy żywności Azji - Malezji. Udział w targach daje wystawcom możliwość eksploracji przedsięwzięć biznesowych, nawiązywania kontaktów i nawiązywania partnerstw z malezyjskimi i międzynarodowymi firmami, inwestorami i agencjami rządowymi, wykorzystując dynamiczny rynek F&B i potencjał ekonomiczny ASEAN. »

Poznaj świat win i alkoholi - mistrzowska klasa Vinexpo 2025
9 czerwiec 2025
Poszerz swoją wiedzę dzięki Vinexpo India 2025 Masterclass Series, prowadzonej przez Vinexpo Academy, globalnie uznaną platformę edukacji, innowacji i spostrzeżeń branżowych. Pogłęb wiedzę o produktach dzięki fachowo prowadzonym degustacjom. Poznaj trendy rynkowe dzięki bezstronnym, wartościowym spostrzeżeniom. Bądź na bieżąco dzięki treściom opracowanym przez światowych ekspertów. Każda sesja prowadzona przez uznanych sommelierów, mistrzów destylacji »

FRUITNET i IFPA łączą siły, aby dostarczać wartościowe treści na ASIA FRUIT LOGISTICA PEET UP
7 czerwiec 2025
Fruitnet i IFPA przygotują program treści wypełnionych spostrzeżeniami na wiodącym międzynarodowym wydarzeniu dla branży świeżych produktów w Ameryce Łacińskiej
ASIA FRUIT LOGISTICA PERU MEET UP, zupełnie nowe międzynarodowe wydarzenie łączące handel eksportem świeżych produktów w Ameryce Łacińskiej z kluczowymi nabywcami z Azji i całego świata, rozpocznie się w Limie w dniach 28-29 października 2025 r. »