Macfrut 2023 rekordowa liczba wystawców

16 marzec 2023
Interview with Renzo Piraccini, President of Macfrut

What is Macfrut’s strategy?


In order to play a growing role in the trade fair industry, which currently features many large international events that seem quite fragmented and impersonal, it is essential to specialise and stand out in comparison with other events. This is why, over the years, Macfrut has focused on becoming a trade fair for the entire fruit and vegetable sector, bringing together the pre-harvest and post-harvest sectors, the only one of its kind in the world. Macfrut provides not only exhibition space, but also a number of customised services for exhibitors (buyer programme, professional tours, etc.), which make it highly appealing to medium-sized export companies that come to us to seek new opportunities and learn more about trends in the industry. So in order to meet the needs of its target group, Macfrut’s activities revolve around three assets: business, to give companies the chance to make new business contacts; knowledge and innovation, with themed areas, dedicated conferences and in-field demonstrations; and networking, through an extensive network of contacts at the trade fair.  

For some years now you have been focusing on in-depth sessions on specific topics, so what’s new in this edition?

The upcoming edition of Macfrut will include many thematic shows such as the ones dedicated to the plant nursery sector (Plant Nursery and Varietal Innovation Exhibition), water saving (Acqua Campus), spices and medicinal herbs (Spices & Herbs Global Expo) and biosolutions (Biosolutions International Event), which will be three times bigger compared to the first edition of this event, which was held four years ago. The spotlight will be on an international event focusing on blueberries (International Blueberry Days), the symbolic fruit of the 40th edition of Macfrut, co-ordinated by Professor Bruno Mezzetti, one of the world’s top experts in the field, and Thomas Drahorad of NCX Drahorad. Prominent international scholars and blueberry breeders will attend, along with key global players such as the USA and Australia. All exhibitions will be co-ordinated by a team of experts in charge of their content, not only during the trade fair, but also in the lead-up to it: in fact, our exhibitors will get the chance to participate in the webinars we hold worldwide throughout the year.  

What initiatives have you implemented worldwide to attract more international participants and how has it gone so far?

This year, we have set ourselves some very ambitious goals as we intend to expand Macfrut’s international appeal, and I must say we are very pleased: up to now, 50% more foreign exhibitors than last year have confirmed their participation and will account for more than 30% of the total. We were able to achieve this by implementing an extensive global promotional campaign: in fact, we gave 20 in-person presentations in four continents. Just to give you a few examples, as for the groups of companies that will participate, in particular from Africa, Ghana will be attending with 32 companies and Egypt with 22. Latin America, instead, will be in the international spotlight this year during the Latin American Days, with several returning participants and a new entry: Mexico. A big addition will also be the return of a Chinese delegation, with 30 companies in a large dedicated area. 

Przeczytaj również:

LibyaFood Expo 2026 – Brama do dynamicznie rozwijającego się rynku Afryki Północnej

31 październik 2025
Siódma edycja LibyaFood Expo, największych i najważniejszych targów branży spożywczej w Libii, odbędzie się w dniach 29 marca – 1 kwietnia 2026 roku na terenie Tripoli International Fair Ground. To kluczowe wydarzenie stanowi wyjątkową platformę dla krajowych i międzynarodowych producentów żywności, umożliwiając im prezentację oferty, nawiązywanie kontaktów biznesowych i ekspansję na jeden z najbardziej perspektywicznych rynków Afryki Północnej. »

Polscy rolnicy docenieni przez PepsiCo w ramach Global Farmer Awards

31 październik 2025
Firma PepsiCo po raz pierwszy nagrodziła rolników z całego świata w ramach Global Farmer Awards – inicjatywy promującej zrównoważone i innowacyjne praktyki rolnicze. Uroczystość wręczenia nagród odbyła się 15 października w Purchase w stanie Nowy Jork. Wśród blisko 60 laureatów z 19 krajów znaleźli się także przedstawiciele z Polski – firma Jagrol, prowadząca nowoczesne uprawy ziemniaków w województwie wielkopolskim. »

FRIZO – naturalna wydajność i polska innowacja w chłodnictwie i ciepłownictwie przyszłości

30 październik 2025
Nowoczesne chillery amoniakalne FRIZO łączą ekologię, efektywność i bezpieczeństwo. Dzięki zastosowaniu naturalnego czynnika chłodniczego – amoniaku (NH₃) – oraz innowacyjnych rozwiązań, takich jak trójsekcyjny separator oleju czy automatyczny układ powrotu oleju, urządzenia te zapewniają stabilną i ekonomiczną pracę przez długie lata. Kompaktowa konstrukcja, wysoki współczynnik efektywności (COP) oraz niskie koszty eksploatacji czynią chillery FRIZO idealnym rozwiązaniem dla nowoczesnych zakładów »
Partnerzy