
Cztery pory roku Marlene®. Rusza nowa kampania komunikacyjna na lata 2021-2022
21 wrzesień 2021
In summer, the warm South Tyrolean sun provides energy for the apple trees, which is essential in order for the apples to reach full maturity. In autumn, as the landscape becomes more colourful and the first cold weather arrives, colouring the fruit, the apple harvest begins. In winter, snow covers the apple orchards, the sun is low on the horizon and nature goes into hibernation, giving the apple trees a much-needed rest. Spring awakens nature and breathes life into the trees: the flowers, which will bear fruit, blossom. The intensity of the four seasons of the year in the South Tyrol - Südtirol region is one of the elements that most influences the quality of Marlene® apples: this common thread will accompany the new communication campaign for the ‘Daughter of the Alps’ apple during the 2021-2022 season. “We want to use sounds, images, videos and personal accounts to tell the story of what happens in Marlene® apple orchards during the transition from one season to the next, of how heat and cold, as well as rest and activity, alternate, making our apples unique,” explains Walter Pardatscher, CEO of the VOG Consortium.
The new Marlene® TV commercial, which premiered on one of the world’s most famous stages, the Venice International Film Festival, will officially kick off the new campaign on 22 September, the first day of autumn. The new commercial devoted to the four seasons, which took a whole year to produce, was shot with an innovative directing technique: over the course of 60 seconds, it manages to continuously and smoothly illustrate the transition from one season to the next in the Marlene® apple orchards, using editing without cuts, packed with spectacular shots and time-lapse sequences. It will be broadcast in the following months in Italy, Spain, Malta and Cyprus, both on TV and in cinemas. At the same time, an intense media campaign will be launched involving Out Of Home channels, ADV in local and national magazines, Digital with posts and stories on Marlene® accounts and videos on YouTube.
“The new commercial is a natural follow-up to the ‘Marlene Daughter of the Alps’ commercial launched in 2017. We will explore the Marlene® universe throughout all four seasons and carry out a number of initiatives aimed at making the uniqueness of our apples truly tangible,” adds Hannes Tauber, Marketing Manager of the VOG Consortium. “We will show why our apple orchards have the ideal climatic conditions over the course of 365 days to enhance the taste of all the different varieties of blue sticker apples.” Various new content will be developed for Marlene® based on the 4 seasons concept. Moreover, the farmer members of the VOG Consortium will take consumers into the heart of the apple orchards during each of the four seasons with their stories, illustrating which changes affect apple ripening. South Tyrolean champion athlete Dorothea Wierer will demonstrate the outdoor sporting activities on offer in South Tyrol during the different seasons.
Marlene® will also continue to be accompanied by art. A new initiative will involve the finalist artists of the 25th anniversary initiative: the works that best interpret each season will customise the packages sold during that period for 3 weeks. Finally, there will also be in-store activities with the installation of digital totems for viewing the new commercial and the distribution of themed gadgets.
“We are ready for another exciting season,” concludes Hannes Tauber. “Telling our consumers about the many details and facets in each season that make our apples so special and distinctive is an exciting challenge.”
Przeczytaj również:

Food Africa i pacprocess MEA 2025: Napędzając rozwój regionalnego handlu i przemysłu
11 lipiec 2025
W swoich jubileuszowych 10. i 6. edycjach, targi Food Africa oraz pacprocess MEA odbędą się w dniach 9–12 grudnia 2025 r. w Egypt International Exhibition Center (EIEC). Te międzynarodowo cenione wydarzenia stały się wiodącymi platformami dla przedstawicieli sektora spożywczego, przetwórczego i opakowaniowego, oferując wyjątkowe możliwości rozwoju biznesu na rynkach Afryki i Bliskiego Wschodu. Food Africa umocniła swoją pozycję jako główna brama do dynamicznie rozwijającego się sektora spożywczego w Afryce. »

Wizyta studyjna w Chinach: Niezapomniane przeżycie podczas CHINA MEET UP 2025
10 lipiec 2025
Wizyta studyjna w Chinach: Niezapomniane przeżycie podczas CHINA MEET UP 2025. Odwiedzający z całego świata zapisują się na rozszerzenie targów ASIA FRUIT LOGISTICA o Chiny. Dołącz do Wizyty studyjnej i Programu Premium Buyer, dopóki są wolne miejsca. Targi CHINA MEET UP 2025, oficjalne rozszerzenie targów ASIA FRUIT LOGISTICA o Chiny kontynentalne, powracają do Kantonu w dniach 8–9 września 2025 r. z dużym rozmachem i szerszym globalnym udziałem. WIZYTA STUDYJNA PO CHINACH oraz pierwszy w historii Puchar Golfa AFL Fresh Produce Reemoon. »

Pozostało tylko trzy tygodnie na rejestrację wystawcy na targi FRUIT LOGISTICA 2026
10 lipiec 2025
Targi FRUIT LOGISTICA, które odbędą się w Berlinie w dniach 4-6 lutego 2026 r., to wiodące targi branży świeżych produktów. Dzięki nowym formatom, możliwościom nawiązywania kontaktów na wysokim poziomie i globalnemu zasięgowi, jest to wydarzenie, którego nie można przegapić dla profesjonalistów z branży. Rejestracja trwa do 31 lipca 2025 r. Dzięki nowym formatom wydarzeń, edycja zapowiada się jako najbardziej wartościowa jak dotąd dla firm z całego świata. »