
Żywe sałaty z Agromediterránea: jeden z najlepszych pomysłów roku
28 maj 2021
• Sold with their roots still intact, they have been awarded in the Sustainability category for the innovation behind them and for contributing towards the consumption of fresher healthy products
• The company’s Centre of Agricultural Innovation (CIAM) is running this project which involves soil-free farming without the use of pesticides
• The award was receivedby the general manager at Agromediterránea, Jesús Gómez, at the 43rd award ceremony organised by Spanish business magazine ActualidadEconómica
Agromediterránea, a company that specialises in the production and distribution of fresh vegetables, has been awarded for its research project involving the farming of living lettuce, classed as one of the ‘100 Best Ideas of the Year’ in the Sustainability category. The magazine Actualidad Económica granted the Foodiverse company recognition at its 43rd award ceremony.
“At Agromediterránea we are 21st century farmers, meaning that sustainability and innovation are part of our everyday work ethic. We are very proud that our commitment and the efforts of all of our team are recognised, both through prestigious awards such as this, and by our clients,” Jesús Gómez, general manager at Agromediterránea, explained.
The ‘100 Best Ideas of the Year’ awards go to the best product innovations and initiatives driven every year in the sphere of business, in categories such as digital transformation, health, connectivity, environment, industry 4.0, SMEs and start-ups, and transport and mobility. The publication has recognised the merit of Agromediterránea’s project within the Sustainability category.
This innovative project, developed by the company in its Centre of Agricultural Innovation (CIAM), aims to ensure that the product reaches the end consumer fresher and cleaner with its roots still intact. To do this, they have implemented a strategy based on vertical hydroponic farming, with no soil and no pesticides.
The prizewinning project has initially been carried out using red oakleaf lettuces (Chicorium Intybus) although the company aims to incorporate other varieties and, before too long, other types of vegetable.
Sustainability being one of Agromediterránea’s strategic building blocks, living lettuce – which is sold under the brand Sun&Vegs – unites the company’s commitment to the environment and the concept of healthy eating.
Image: Jesús Gómez (third from the left), general manager at Agromediterránea, received the award in a ceremony yesterday in Madrid (Spain).
Przeczytaj również:

Food & Drinks Malaysia by SIAL, 1-3 July 2025 MITEC Kuala Lumpur
11 czerwiec 2025
Food & Drinks Malaysia by SIAL ma szansę stać się wiodącą wystawą żywności i napojów w Malezji i całym regionie - zapewniającą skoncentrowaną platformę dla branży w kierunku wejścia na rynek do bramy stolicy żywności Azji - Malezji. Udział w targach daje wystawcom możliwość eksploracji przedsięwzięć biznesowych, nawiązywania kontaktów i nawiązywania partnerstw z malezyjskimi i międzynarodowymi firmami, inwestorami i agencjami rządowymi, wykorzystując dynamiczny rynek F&B i potencjał ekonomiczny ASEAN. »

Poznaj świat win i alkoholi - mistrzowska klasa Vinexpo 2025
9 czerwiec 2025
Poszerz swoją wiedzę dzięki Vinexpo India 2025 Masterclass Series, prowadzonej przez Vinexpo Academy, globalnie uznaną platformę edukacji, innowacji i spostrzeżeń branżowych. Pogłęb wiedzę o produktach dzięki fachowo prowadzonym degustacjom. Poznaj trendy rynkowe dzięki bezstronnym, wartościowym spostrzeżeniom. Bądź na bieżąco dzięki treściom opracowanym przez światowych ekspertów. Każda sesja prowadzona przez uznanych sommelierów, mistrzów destylacji »

FRUITNET i IFPA łączą siły, aby dostarczać wartościowe treści na ASIA FRUIT LOGISTICA PEET UP
7 czerwiec 2025
Fruitnet i IFPA przygotują program treści wypełnionych spostrzeżeniami na wiodącym międzynarodowym wydarzeniu dla branży świeżych produktów w Ameryce Łacińskiej
ASIA FRUIT LOGISTICA PERU MEET UP, zupełnie nowe międzynarodowe wydarzenie łączące handel eksportem świeżych produktów w Ameryce Łacińskiej z kluczowymi nabywcami z Azji i całego świata, rozpocznie się w Limie w dniach 28-29 października 2025 r. »