Bliski Wschód potwierdza niezwykłą zdolność do handlu poprzez wirtualne wydarzenia

13 kwiecień 2021
UAE’s Organic Digital Trade Expo held on 30-31 March delivered the largest virtual gathering of the organic, natural and bio-industry in the region with 22,600+ attendees from 42 participating countries. The first edition of the virtual tri-series proved to be one of the pioneers in facilitating trade during these challenging times, just like the Expo did in 2020.

The event was inaugurated with a keynote speechby Dr Ashraf Mahate, chief economist at Dubai Exports,“The world of organic and natural products is fast evolving with new trends and consumer behaviors that producers and distributors need to keep abreast of. The digital trade expo is a wonderful opportunity to learn about the sector and meet virtually with counterparts. Having seen firsthand the physical event, I can truly recommend participation to take your business to the next level.” he mentioned.

With 42 Live product demos over two days, 98% of exhibitors received product-specific enquiries, request for quotations and real-time chats, video meetings and calls from virtual visitors. Outside of the planned 2-day schedule, over 500+ face-to-face virtual meets were held between exhibitors and qualified buyers. 
Exhibitor Serene Cha, Business Director of Actspand Pte Ltd said, “Our participation in the Digital Expo has enabled us to get in contact with interested buyers for our Healthy Breakfast Products, especially through the Live Product Demos. We have had some successful face-to-face meetings with buyers across 3 countries and productive interactions with some matchmade buyers.”

Trends and innovative products like plant-based foods, clean beauty, healthy breakfast cereals, functional beverages, nutraceuticals, and products with sustainable and socially responsible attributes led the way at the event. Talks by industry leaders on topics ranging from the demand of ethical consumption to digital disruption in the clean beauty industry along with updates on organic trade were discussed as part of the conference at the virtual event.
“We are overwhelmed with the response, we identified the potential for virtual events last year and this time we’ve elevated our platform to enable exhibitors with interactive tools, live product demos and face-to-face meetings in real-time, that will help them make instant trade connections with relevant buyers,” commented Shinu Pillai, Exhibition Director.

The conference sessions, live stream demos will remain LIVE on the website until the next edition, which is due to take place on 29 – 30 June 2021. The Digital Expo is a chance for exhibitors to meet potential buyers before they meet them at the live, in-person eventin December 2021.

Przeczytaj również:

Food Africa i pacprocess MEA 2025: Napędzając rozwój regionalnego handlu i przemysłu

11 lipiec 2025
W swoich jubileuszowych 10. i 6. edycjach, targi Food Africa oraz pacprocess MEA odbędą się w dniach 9–12 grudnia 2025 r. w Egypt International Exhibition Center (EIEC). Te międzynarodowo cenione wydarzenia stały się wiodącymi platformami dla przedstawicieli sektora spożywczego, przetwórczego i opakowaniowego, oferując wyjątkowe możliwości rozwoju biznesu na rynkach Afryki i Bliskiego Wschodu. Food Africa umocniła swoją pozycję jako główna brama do dynamicznie rozwijającego się sektora spożywczego w Afryce. »

Wizyta studyjna w Chinach: Niezapomniane przeżycie podczas CHINA MEET UP 2025

10 lipiec 2025
Wizyta studyjna w Chinach: Niezapomniane przeżycie podczas CHINA MEET UP 2025. Odwiedzający z całego świata zapisują się na rozszerzenie targów ASIA FRUIT LOGISTICA o Chiny. Dołącz do Wizyty studyjnej i Programu Premium Buyer, dopóki są wolne miejsca. Targi CHINA MEET UP 2025, oficjalne rozszerzenie targów ASIA FRUIT LOGISTICA o Chiny kontynentalne, powracają do Kantonu w dniach 8–9 września 2025 r. z dużym rozmachem i szerszym globalnym udziałem. WIZYTA STUDYJNA PO CHINACH oraz pierwszy w historii Puchar Golfa AFL Fresh Produce Reemoon. »

Pozostało tylko trzy tygodnie na rejestrację wystawcy na targi FRUIT LOGISTICA 2026

10 lipiec 2025
Targi FRUIT LOGISTICA, które odbędą się w Berlinie w dniach 4-6 lutego 2026 r., to wiodące targi branży świeżych produktów. Dzięki nowym formatom, możliwościom nawiązywania kontaktów na wysokim poziomie i globalnemu zasięgowi, jest to wydarzenie, którego nie można przegapić dla profesjonalistów z branży. Rejestracja trwa do 31 lipca 2025 r. Dzięki nowym formatom wydarzeń, edycja zapowiada się jako najbardziej wartościowa jak dotąd dla firm z całego świata. »
Partnerzy