Kissabel, Orange i Jaune rozpoczęły zbiory w Wielkiej Brytanii, Francji i Szwajcarii

13 październik 2021
With the first harvest of the Jaune and Orange varieties in the second half of September, the Kissabel® apple season is kicking off for the partners of the Ifored project in the Northern hemisphere. Switzerland, France and the UK have experienced the same summer 2021 climate, with low rainfall and colder temperatures, resulting in increased flesh colour development of Jaune and Orange varieties and even impacting the size of the apples, which are smaller than last year. Quality remains high, along with the interest of customers and consumers in this variety, which has been boosted by targeted marketing campaigns.    

Kissabel® Orange and Kissabel® Jaune are two coloured-flesh apple varieties offered in Europe by the partners of the Ifored project. The first has orange/pink skin pigmentation, deep pink pulp and a fresh, tasty flavour, while the second features yellow skin, pink flesh and a balanced taste.   

In the United Kingdom, Kissabel® Jaune and Orange have developed a good colour and taste. “The Orange harvest started in the second half of September, while the Jaune harvest will begin in early October. We are growing alongside the production, which is high-quality despite the small temperature differences between day and night of the last few months, a factor that could compromise the sweetness and development of their characteristic colour,” comments Anna Coxe, Head of Technical and Quality at Greenyard. “We are once again ready to take Kissabel® apples to all our customers and distributors in the UK”.        “We have started to harvest Kissabel® Jaune and the colouring is exceptional. Even though the majority of our orchards are only two years old and therefore produce a relatively small quantity, we have land that we have been working for four years and expect a yield of 40 tonnes per hectare,” remarks Hannah Martin, Commercial Director at Worldwide Fruit. “We have planned specific marketing activities for Kissabel®, such as boxes containing various ingredients in order to create recipes with apples from this range. We will also sponsor the National Fruit Show where we will have a stand and will hand out samples to familiarise people with Kissabel® Jaune and Kissabel® Orange, which are flagship varieties for us”.           

In France expectations are high for the new Kissabel® season. “We have started the harvest and, although the apples are smaller compared to the previous two seasons, they have developed a more intense colour and the production, in terms of quantity, is excellent, with a forecast of around 600 tonnes in total,” reports Marc Peyres, Export Sales Manager at Blue Whale. “For the coming months we are preparing promotions and competitions connected to Halloween. Our customers are responding wonderfully to the Kissabel® apples. We will soon have the red pulp varieties, which are perfect for growing in the South of France, expanding our range.”     

“As for almost all producers, in our case too the climate has reduced the size of the apples this year, but has nonetheless given them an excellent taste and colour. We have shipped the first pallets of the season to our customers, who are looking forward to bringing them to wholesale markets and large-scale retailers,” comments François Mestre, co-manager of Mesfruits. “We are also planning to export some pallets to the United Kingdom, which will be distributed by Tesco and M&S. In France there will be promotions in Lyon with Leclerc and, subsequently, through the Système U supermarket chain.”

Przeczytaj również:

LibyaFood Expo 2026 – Brama do dynamicznie rozwijającego się rynku Afryki Północnej

31 październik 2025
Siódma edycja LibyaFood Expo, największych i najważniejszych targów branży spożywczej w Libii, odbędzie się w dniach 29 marca – 1 kwietnia 2026 roku na terenie Tripoli International Fair Ground. To kluczowe wydarzenie stanowi wyjątkową platformę dla krajowych i międzynarodowych producentów żywności, umożliwiając im prezentację oferty, nawiązywanie kontaktów biznesowych i ekspansję na jeden z najbardziej perspektywicznych rynków Afryki Północnej. »

Polscy rolnicy docenieni przez PepsiCo w ramach Global Farmer Awards

31 październik 2025
Firma PepsiCo po raz pierwszy nagrodziła rolników z całego świata w ramach Global Farmer Awards – inicjatywy promującej zrównoważone i innowacyjne praktyki rolnicze. Uroczystość wręczenia nagród odbyła się 15 października w Purchase w stanie Nowy Jork. Wśród blisko 60 laureatów z 19 krajów znaleźli się także przedstawiciele z Polski – firma Jagrol, prowadząca nowoczesne uprawy ziemniaków w województwie wielkopolskim. »

FRIZO – naturalna wydajność i polska innowacja w chłodnictwie i ciepłownictwie przyszłości

30 październik 2025
Nowoczesne chillery amoniakalne FRIZO łączą ekologię, efektywność i bezpieczeństwo. Dzięki zastosowaniu naturalnego czynnika chłodniczego – amoniaku (NH₃) – oraz innowacyjnych rozwiązań, takich jak trójsekcyjny separator oleju czy automatyczny układ powrotu oleju, urządzenia te zapewniają stabilną i ekonomiczną pracę przez długie lata. Kompaktowa konstrukcja, wysoki współczynnik efektywności (COP) oraz niskie koszty eksploatacji czynią chillery FRIZO idealnym rozwiązaniem dla nowoczesnych zakładów »
Partnerzy