Origine Group wysyła na rynki zagraniczne kontenery włoskich kiwi, w sezonie pełnym zarówno problemów jak i osiągnięć

11 marzec 2021
By March the last containers of Italian kiwis will be shipped by Origine Group to overseas markets. This season was definitely challenging due to the reduction in volume and sizes of the Italian green kiwi, and to the very strong turbulence on the logistics front, but which has nevertheless seen a further development of the sales of the Italo-Chilean Consortium.

"The decrease in volume of the Italian green kiwi harvested in 2020, together with a growing global demand and a strong dollar, has led to a complex situation - says the Managing Director of Origine Group, Alessandro Zampagna – On the one hand we gave priority to established business partners leaving out non-strategic sales, on the other hand prices went up but competition with the Greek product was particularly difficult, especially in the first part of the season."

"Moreover, this year the logistical difficulties have multiplied, mainly due to the pandemic. Increases in fares, congested ports, last-minute changes and cancellations - continues Zampagna - in short, a very demanding season where we have done our best to ensure the arrival of the kiwi to our customers." Nevertheless, overseas markets continued to provide satisfaction, with a 21% increase in the volume sold and well over 100 containers shipped. Sales were satisfactory on both the Far East and North America markets and for both the Sweeki and Made in Blu brands.

Although overseas shipments of Italian kiwis will end in a couple of weeks, sales continue in Europe, where demand remains good and the market interesting, in the prospect of a positive end to the season.  "We are already preparing the Chilean kiwi season, thanks to our partners Copefrut and David Del Curto, following the strategy of continuity of the branded product on the shelves all year round." For the Chilean kiwi, demand is also on the rise, in line with the public appreciation of kiwi as a superfood, thanks to its exceptional nutritional content.

Przeczytaj również:

Konkursy kawy i panettone, ściana jadalnej czekolady i kursy mistrzowskie na targach SFDA i SCTA 2025

9 lipiec 2025
Nowa edycja targów Speciality Food & Drinks Asia (SFDA) i Speciality Coffee & Tea Asia (SCTA), odbywająca się jednocześnie z drugą edycją targów SIGEP Asia, najbardziej oczekiwanego wydarzenia handlowego w Singapurze poświęconego gastronomii, kawie, gelato, ciastkarstwu, piekarnictwu, herbacie, pizzy, czekoladzie i gastronomii, powraca do Sands Expo & Convention Centre w dniach od 16 do 18 lipca 2025 r. Tegoroczne targi będą zawierać dynamiczną wystawę sztuki gastronomicznej, innowacji kawowych i edukacji. »

TSW 2026 z nowym akcentem – konferencja „Pod Osłonami” dla branży upraw szklarniowych

8 lipiec 2025
W odpowiedzi na rosnące znaczenie upraw całorocznych, zmiany klimatyczne, nowe zagrożenia fitosanitarne oraz coraz większe wymagania konsumentów, podczas najbliższej edycji targów odbędzie się premierowa konferencja „Pod Osłonami”. Wydarzenie w całości poświęcone będzie tematyce produkcji warzyw w szklarniach, tunelach i systemach wertykalnych – to właśnie tu spotkają się producenci, doradcy i technologowie, którzy poszukują konkretnych rozwiązań i sprawdzonych partnerów biznesowych. »

Fruit Attraction 2025 osiąga 90% obłożenia i potwierdza swoją pozycję światowego lidera

27 czerwiec 2025
Targi Fruit Attraction, organizowane przez IFEMA MADRID i FEPEX, odbędą się w dniach od 30 września do 2 października w madryckim centrum targowym i na trzy miesiące przed rozpoczęciem osiągnęły już ponad 90% obłożenia. Do tej pory przydzielono 70 000 m² powierzchni wystawienniczej, co stanowi wzrost o 8% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Organizatorzy spodziewają się udziału ponad 2500 wystawców i ponad 120 000 profesjonalistów ze 150 krajów. »
Partnerzy