
Origine Group wysyła na rynki zagraniczne kontenery włoskich kiwi, w sezonie pełnym zarówno problemów jak i osiągnięć
11 marzec 2021
By March the last containers of Italian kiwis will be shipped by Origine Group to overseas markets. This season was definitely challenging due to the reduction in volume and sizes of the Italian green kiwi, and to the very strong turbulence on the logistics front, but which has nevertheless seen a further development of the sales of the Italo-Chilean Consortium.
"The decrease in volume of the Italian green kiwi harvested in 2020, together with a growing global demand and a strong dollar, has led to a complex situation - says the Managing Director of Origine Group, Alessandro Zampagna – On the one hand we gave priority to established business partners leaving out non-strategic sales, on the other hand prices went up but competition with the Greek product was particularly difficult, especially in the first part of the season."
"Moreover, this year the logistical difficulties have multiplied, mainly due to the pandemic. Increases in fares, congested ports, last-minute changes and cancellations - continues Zampagna - in short, a very demanding season where we have done our best to ensure the arrival of the kiwi to our customers." Nevertheless, overseas markets continued to provide satisfaction, with a 21% increase in the volume sold and well over 100 containers shipped. Sales were satisfactory on both the Far East and North America markets and for both the Sweeki and Made in Blu brands.
Although overseas shipments of Italian kiwis will end in a couple of weeks, sales continue in Europe, where demand remains good and the market interesting, in the prospect of a positive end to the season. "We are already preparing the Chilean kiwi season, thanks to our partners Copefrut and David Del Curto, following the strategy of continuity of the branded product on the shelves all year round." For the Chilean kiwi, demand is also on the rise, in line with the public appreciation of kiwi as a superfood, thanks to its exceptional nutritional content.
Przeczytaj również:

POLAGRA+TAROPAK = kompleksowe spojrzenie na sektor spożywczy
25 czerwiec 2025
W odpowiedzi na potrzeby rynku, Targi POLAGRA 2025 zostaną połączone z Targami TAROPAK – wydarzeniem w pełni dedykowanym rozwiązaniom opakowaniowym, etykietowaniu oraz logistyce. To wyjątkowa okazja, by w jednym miejscu zapoznać się z kompleksową ofertą dla całego łańcucha produkcyjnego – od surowców i technologii, przez przetwórstwo, aż po pakowanie i dystrybucję gotowego produktu. Dzięki tej synergii, producenci z różnych segmentów branży spożywczej będą mogli:
znaleźć innowacyjne rozwiązania »

Świeże inicjatywy napędzają globalny wzrost na targach ASIA FRUIT LOGISTICA 2025
24 czerwiec 2025
ASIA FRUIT LOGISTICA zwiększa globalny handel dzięki nowym funkcjom i silniejszemu udziałowi międzynarodowemu. Targi ASIA FRUIT LOGISTICA 2025 szykują się do dynamicznej edycji AsiaWorld-Expo w Hongkongu w dniach 3–5 września, a globalny biznes świeżych produktów reaguje z impetem. Wystawcy z 41 krajów i regionów, 25 pawilonów narodowych. Tegoroczne wydarzenie wprowadza dwa zupełnie nowe fora: Frozen Fruit and Vegetables Forum pierwszego dnia oraz Nuts and Dried Fruit Forum drugiego dnia. »

Wyczekiwane targi branży spożywczej i napojów SIGEP Asia powracają
24 czerwiec 2025
SIGEP Asia, Speciality Food & Drinks Asia i Speciality Coffee & Tea Asia 2025, odbywające się w tym samym czasie co 6. edycja Restaurant Asia, zgromadzą i zainspirują najlepszych graczy branżowych i decydentów z całego łańcucha dostaw F&B i gastronomii. Priorytetowo traktując programowanie o dużym wpływie, wydarzenie wykracza poza tradycyjne stoiska handlowe, oferując dziesiątki dodatkowych wydarzeń, takich jak tematyczne salony, przejęcia barów, pokazy na żywo i kursy mistrzowskie. »