
Cosmic Crisp®, duże zainteresowanie pierwszymi próbami komercyjnymi
15 marzec 2021
Officially presented in late January at the 2021 Apple Summit, the Cosmic Crisp® is a cross between the Enterprise and the Honeycrisp and stands out for its remarkable juiciness, firm crunch and particularly balanced flavour. A sensory experience perfectly encapsulated by the claim “Divine pleasure. With every bite” and by the faces chosen for the European communication campaign, which mirror the naturalness, luxury and exclusiveness of the apples. All aspects that wholesale market professionals were able to verify and appreciate during the first tastings.
“We are really pleased with the initial feedback we have collected from many expert professionals in the wholesale markets” comments Klaus Hölzl, sales manager of the VOG Consortium. “Cosmic Crisp® is popular for its texture and for the explosion of flavour and intensity apparent from the very first bite”. Thanks to the first trade marketing activities in support of customers, industry professionals have been able to get to know and appreciate the qualities of this new product. “We have organised tastings so greengrocers and specialist wholesalers can try the Cosmic Crisp®. We have also distributed illustrative materials that they can use in their shops to communicate the qualities of this incredible apple to consumers”.
The South Tyrolean consortia have already reserved 500 hectares of land for the cultivation of this new variety and following these first tests will launch greater quantities of the product on the market as of the 2021-2022 sales season. “Cosmic Crisp® is an apple with an excellent shelf life and is perfect for the second half of the sales season, from February through to August”, explains Fabio Zanesco, sales director of VIP. “This year we began with the first 100 tonnes, a clearly limited amount but ideal for this launch phase which enables us to receive lots of useful feedback, as has been the case in the last few days. As of next season we will gradually ramp up both distribution and sales thanks to the availability of increasing volumes that will enable us to satisfy the already high level of demand”.
Przeczytaj również:

POLAGRA+TAROPAK = kompleksowe spojrzenie na sektor spożywczy
25 czerwiec 2025
W odpowiedzi na potrzeby rynku, Targi POLAGRA 2025 zostaną połączone z Targami TAROPAK – wydarzeniem w pełni dedykowanym rozwiązaniom opakowaniowym, etykietowaniu oraz logistyce. To wyjątkowa okazja, by w jednym miejscu zapoznać się z kompleksową ofertą dla całego łańcucha produkcyjnego – od surowców i technologii, przez przetwórstwo, aż po pakowanie i dystrybucję gotowego produktu. Dzięki tej synergii, producenci z różnych segmentów branży spożywczej będą mogli:
znaleźć innowacyjne rozwiązania »

Świeże inicjatywy napędzają globalny wzrost na targach ASIA FRUIT LOGISTICA 2025
24 czerwiec 2025
ASIA FRUIT LOGISTICA zwiększa globalny handel dzięki nowym funkcjom i silniejszemu udziałowi międzynarodowemu. Targi ASIA FRUIT LOGISTICA 2025 szykują się do dynamicznej edycji AsiaWorld-Expo w Hongkongu w dniach 3–5 września, a globalny biznes świeżych produktów reaguje z impetem. Wystawcy z 41 krajów i regionów, 25 pawilonów narodowych. Tegoroczne wydarzenie wprowadza dwa zupełnie nowe fora: Frozen Fruit and Vegetables Forum pierwszego dnia oraz Nuts and Dried Fruit Forum drugiego dnia. »

Wyczekiwane targi branży spożywczej i napojów SIGEP Asia powracają
24 czerwiec 2025
SIGEP Asia, Speciality Food & Drinks Asia i Speciality Coffee & Tea Asia 2025, odbywające się w tym samym czasie co 6. edycja Restaurant Asia, zgromadzą i zainspirują najlepszych graczy branżowych i decydentów z całego łańcucha dostaw F&B i gastronomii. Priorytetowo traktując programowanie o dużym wpływie, wydarzenie wykracza poza tradycyjne stoiska handlowe, oferując dziesiątki dodatkowych wydarzeń, takich jak tematyczne salony, przejęcia barów, pokazy na żywo i kursy mistrzowskie. »