
A type of broccoli with unique attributes, winner of the Innovation Hub Awards in the Fresh Produce category
28 październik 2020
The REDI product, from the BEJO IBERICA company, has been recognised by the jury as the winner of this edition from among the 10 finalists.
The REDI product, from the BEJO IBERICA company, was the winner of the Innovation Hub Awards in the Fresh Produce category, out of a total of 10 finalist fruit and vegetable products, which vied for said recognition.
The defence of each finalist took place live yesterday on the Fruit Attraction LIVEConnect platform before a jury made up of Francisco Javier Maté Caballero, Deputy Director General of Food Quality Control and Agrifood Laboratories of the MAPA; Rubén Moratiel, researcher at CEIGRAM-UPM; Gonzaga Ruíz de Gauna, manager of BIOVEGEN; Camino Arroyo, Deputy Director General of Fruits and Vegetables and Viticulture at MAPA, and Luis B. Martín Martín, Head of the Technical Department of FEPEX. The jury judged the Applicability, Innovation, Environmental Sustainability and Social Value Proposal of the entries.
The winning product, REDI, is a vegetable with unique attributes that will add colour and originality to any meal. Redi is characterised not only by being extremely healthy, but also by its unique taste and striking appearance. Its high levels of naturally occurring glucosinolate compounds make REDI extraordinarily healthy. REDI has purple shoots, which consist of tender stems that end in tiny flowerheads. Its colour contains more antioxidant compounds than normal broccoli, thus consolidating and enhancing its reputation as a power food (More information).
The participation of the company BEJO IBÉRICA in the Innovation Hub space has enabled it to present innovation to the entire international fruit and vegetable industry as one of the pillars of a modern industry, adapted to new consumer profiles.
Przeczytaj również:

POLAGRA+TAROPAK = kompleksowe spojrzenie na sektor spożywczy
25 czerwiec 2025
W odpowiedzi na potrzeby rynku, Targi POLAGRA 2025 zostaną połączone z Targami TAROPAK – wydarzeniem w pełni dedykowanym rozwiązaniom opakowaniowym, etykietowaniu oraz logistyce. To wyjątkowa okazja, by w jednym miejscu zapoznać się z kompleksową ofertą dla całego łańcucha produkcyjnego – od surowców i technologii, przez przetwórstwo, aż po pakowanie i dystrybucję gotowego produktu. Dzięki tej synergii, producenci z różnych segmentów branży spożywczej będą mogli:
znaleźć innowacyjne rozwiązania »

Świeże inicjatywy napędzają globalny wzrost na targach ASIA FRUIT LOGISTICA 2025
24 czerwiec 2025
ASIA FRUIT LOGISTICA zwiększa globalny handel dzięki nowym funkcjom i silniejszemu udziałowi międzynarodowemu. Targi ASIA FRUIT LOGISTICA 2025 szykują się do dynamicznej edycji AsiaWorld-Expo w Hongkongu w dniach 3–5 września, a globalny biznes świeżych produktów reaguje z impetem. Wystawcy z 41 krajów i regionów, 25 pawilonów narodowych. Tegoroczne wydarzenie wprowadza dwa zupełnie nowe fora: Frozen Fruit and Vegetables Forum pierwszego dnia oraz Nuts and Dried Fruit Forum drugiego dnia. »

Wyczekiwane targi branży spożywczej i napojów SIGEP Asia powracają
24 czerwiec 2025
SIGEP Asia, Speciality Food & Drinks Asia i Speciality Coffee & Tea Asia 2025, odbywające się w tym samym czasie co 6. edycja Restaurant Asia, zgromadzą i zainspirują najlepszych graczy branżowych i decydentów z całego łańcucha dostaw F&B i gastronomii. Priorytetowo traktując programowanie o dużym wpływie, wydarzenie wykracza poza tradycyjne stoiska handlowe, oferując dziesiątki dodatkowych wydarzeń, takich jak tematyczne salony, przejęcia barów, pokazy na żywo i kursy mistrzowskie. »