BASF wzmacnia swoje „połączenie” z branżą, by dalej tworzyć wartość w sektorze owoców i warzyw

3 październik 2025

 

◼ Firma uczestnicząca w targach Fruit Attraction wprowadza nową inicjatywę The Melonution, wzmacniając swoje zaangażowanie w innowacje, zrównoważony rozwój i wspólny wzrost w sektorze melonów i arbuzów.

◼ W segmencie pomidorów najnowsze odmiany Beires* (na gałązce) i Palmeo* (luzem) dołączają do portfolio odpornych na wirusa mozaiki rugose, skierowanego do upraw „mid-” i „high-tech”.

◼ BASF wprowadza także BioSolutions, platformę obejmującą wszystkie biologiczne rozwiązania ochrony upraw.

 


 

Pod hasłem „Connecting for greater value” BASF bierze udział w targach Fruit Attraction w Madrycie w dniach 30 września – 2 października, zachęcając profesjonalistów z branży do „łączenia się”, by wspólnie tworzyć wartość w całym łańcuchu rolno-spożywczym. Ale to nie wszystko.

BASF prezentuje się w Madrycie jako „połączona” firma, oferująca kompleksowe rozwiązania — od genetyki nasion, przez narzędzia cyfrowe, po ochronę upraw. Wszystkie jej działy biznesowe są obecne na wspólnej przestrzeni wystawienniczej (Pawilon 9, stoisko 9C23). 

Wśród nowości firma skupia się w tym roku na melonach i arbuzach – strategicznych uprawach połączonych teraz w ramach jednego konceptu: The Melonution.

The Melonution to nasz strategiczny ruch mający na celu wzmocnienie branży melonów i arbuzów poprzez innowacje, zrównoważony rozwój i wspólny wzrost” – mówi Diego Maestre, Global Crop Manager w BASF | Nunhems.

Koncept The Melonution opiera się na czterech filarach, które w ostatnich latach wyznaczyły ścieżkę sukcesu BASF w tej kategorii:

 

  1. Produkcja i jakość – połączenie odporności agronomicznej (na stresy biotyczne i abiotyczne) z wysoką jakością organoleptyczną. Przykładem jest nowa linia „superroślin” melonów typu Santa Claus (piel de sapo), z odmianą Izalco na czele.

  2. Zaufanie i współpraca – BASF | Nunhems pogłębia relacje z całym łańcuchem dostaw, rozwijając wspólne projekty, takie jak Galkia® czy Fashion®, a także promując segment Premium Universe w bezpestkowych arbuzach.

  3. Innowacje – firma wprowadza nowe doświadczenia smakowe, m.in. linię Mayan melonów typu Dino (Gaya) z białym miąższem o wysokiej zawartości cukru i trwałości oraz miniaturowe arbuzy single-serve, w tym Takemi*.

  4. Wszechstronność – rozwój odmian odpowiednich zarówno do spożycia świeżego, jak i przetworzonego (dual purpose), np. Bazman i Harmonium, które odpowiadają na zapotrzebowanie rynku na owoce o jędrnym miąższu i wysokiej jakości nawet w trudnych warunkach klimatycznych.

 


 

Cała technologia w pomidorach 

Pomidory pozostają jednym z kluczowych segmentów BASF. Wszystkie nowe odmiany wyróżniają się odpornością na wirusa mozaiki rugose (ToBRFV).

W segmencie pomidorów na gałązce firma dodała do odmian Cabosur* i Caboluna* nową Beires* – o wyjątkowo wysokich plonach.

Wśród pomidorów luzem wprowadzono Palmeo*, pierwszą odmianę odporną na rugose i Fulvia, o dużych owocach (GG–GGG) i wysokiej produktywności.

BASF wzmacnia także ofertę pomidorów śliwkowych, z flagową odmianą Azovian, a także linią Intense®, w której znajdują się NUN 09399 TOF (na eksport) i NUN 06226 TOF (dla przetwórstwa w Hiszpanii i Maroku).

W kategorii pomidorów cherry odmiana Daivion* jest referencją dla typu okrągłego, natomiast nowa Purion* (dla upraw mid- i high-tech) dołącza do Vitalion i Marvelion*.

Firma rozwija też portfolio podkładek pomidorowych – oprócz Dreampower i Maaspower* planuje w tym sezonie wprowadzenie dwóch nowych o różnym poziomie wigoru, wszystkie odporne na wirusa rugose.

 


 

BioSolutions by BASF

Pod marką BioSolutions BASF łączy szeroką gamę biologicznych produktów ochrony roślin opracowanych w harmonii z naturą. Wśród nich znajdują się:

 

 

„Nasze produkty pomagają rolnikom zmniejszać odpady, zwiększać odporność upraw na stres i chronić je przed szkodnikami oraz chorobami przez dłuższy czas, zapewniając większą elastyczność w zbiorach” – mówi Arturo Sanz, Crop Manager Vegetables w BASF. 

Dodaje: „W ten sposób przyczyniamy się do bardziej zrównoważonej przyszłości”.

Nowa oferta umożliwia rolnikom naturalną ochronę upraw z wykorzystaniem mocy natury i stanowi część strategii BASF ukierunkowanej na efektywne i zrównoważone rolnictwo przyszłości.

 

* APC granted and in the process of application for inclusion in the EC Common Catalogue of Vegetable

Varieties

Przeczytaj również:

ASIA FRUIT LOGISTICA uruchamia program Meet Ups 2026 – nowy etap integracji branży w kluczowych rynkach Azji

18 grudzień 2025
Po bardzo udanej edycji w 2025 roku, która połączyła liderów branży w pięciu kluczowych krajach, cykl Meet Ups powraca w jeszcze bardziej rozbudowanej formule. W minionym roku wydarzenia odbyły się m.in. w Indiach, Wietnamie, Tajlandii i Chinach, gromadząc ponad 2 200 profesjonalistów, oferując 80+ godzin networkingu oraz wystąpienia 90 czołowych ekspertów rynku świeżych produktów. »

Podczas targów Macfrut 2026 wystawa Plant Nursery skupi uwagę na całym łańcuchu szkółkarskim

17 grudzień 2025
Plant Nursery to wystawa poświęcona innowacjom w branży szkółkarskiej, koncentrująca się na globalnych nowościach w uprawie awokado i mango, a także mniej popularnych gatunkach owoców tropikalnych i subtropikalnych, ekologicznej produkcji szkółkarskiej, podkładkach, innowacjach ogrodniczych oraz prawach do odmian roślin. Wydarzenie odbędzie się w dniach 21–23 kwietnia 2026 r. w Rimini Expo Centre »

José Manuel Molina zwycięzcą XV Konkursu Kreatywnej Kuchni z Granatem Mollar de Elche

17 grudzień 2025
Młody szef kuchni z Malagi, José Manuel Molina z restauracji La Brasería de Carmen w Torre de Benagalbón, został zwycięzcą XV edycji Konkursu Kreatywnej Kuchni z Granatem Mollar de Elche, który odbył się w renomowanej restauracji La Finca prowadzonej przez Susi Díaz (1 gwiazdka Michelin). Zwycięski talerz zatytułowany „Ganbatte” – japońskie słowo oznaczające rozwój osobisty i ewolucję – zachwycił jury oryginalnym połączeniem smaków. »
Partnerzy