Origine Group wysyła na rynki zagraniczne kontenery włoskich kiwi, w sezonie pełnym zarówno problemów jak i osiągnięć

11 marzec 2021
By March the last containers of Italian kiwis will be shipped by Origine Group to overseas markets. This season was definitely challenging due to the reduction in volume and sizes of the Italian green kiwi, and to the very strong turbulence on the logistics front, but which has nevertheless seen a further development of the sales of the Italo-Chilean Consortium.

"The decrease in volume of the Italian green kiwi harvested in 2020, together with a growing global demand and a strong dollar, has led to a complex situation - says the Managing Director of Origine Group, Alessandro Zampagna – On the one hand we gave priority to established business partners leaving out non-strategic sales, on the other hand prices went up but competition with the Greek product was particularly difficult, especially in the first part of the season."

"Moreover, this year the logistical difficulties have multiplied, mainly due to the pandemic. Increases in fares, congested ports, last-minute changes and cancellations - continues Zampagna - in short, a very demanding season where we have done our best to ensure the arrival of the kiwi to our customers." Nevertheless, overseas markets continued to provide satisfaction, with a 21% increase in the volume sold and well over 100 containers shipped. Sales were satisfactory on both the Far East and North America markets and for both the Sweeki and Made in Blu brands.

Although overseas shipments of Italian kiwis will end in a couple of weeks, sales continue in Europe, where demand remains good and the market interesting, in the prospect of a positive end to the season.  "We are already preparing the Chilean kiwi season, thanks to our partners Copefrut and David Del Curto, following the strategy of continuity of the branded product on the shelves all year round." For the Chilean kiwi, demand is also on the rise, in line with the public appreciation of kiwi as a superfood, thanks to its exceptional nutritional content.

Przeczytaj również:

Targi expoSE & expoDirekt 2025: innowacje, efektywność i zrównoważony rozwój w produkcji szparagów i owoców jagodowych

10 październik 2025
W dniach 19–20 listopada 2025 roku w centrum wystawienniczym Messe Karlsruhe. Na powierzchni 25 000 m² zaprezentowane zostaną innowacje i sprawdzone rozwiązania podczas 29. edycji expoSE – wiodących w Europie targów poświęconych produkcji szparagów i owoców jagodowych – oraz 14. edycji expoDirekt, największych w Niemczech targów bezpośredniego marketingu produktów rolnych. »

Międzynarodowa Konferencja i Wystawa Petrochemiczna PCCF 2026 – New Delhi, 10–11 marca 2026

10 październik 2025
W dniach 10–11 marca 2026 roku w New Delhi (Indie) odbędzie się International Petrochemistry Conference & Exhibition (PCCF 2026) – jedno z najważniejszych wydarzeń branży petrochemicznej i chemicznej w Azji Południowej. Organizatorem wydarzenia jest IONEX Technology, a konferencja zgromadzi przedstawicieli przemysłu, nauki, administracji i biznesu z całego świata. »

Targi dla producentów szparagów i owoców jagodowych – expoSE & expoDirekt | 19–20 listopada 2025 | Messe Karlsruhe, Niemcy

9 październik 2025
Około 420 wystawców z 16 krajów weźmie udział w targowym duecie expoSE & expoDirekt, który odbędzie się w dniach 19–20 listopada 2025 r. w centrum wystawowym Messe Karlsruhe. Na powierzchni około 25 000 m² zaprezentują się wystawcy podczas 29. edycji expoSE – wiodących w Europie targów poświęconych produkcji szparagów i owoców jagodowych – oraz 14. edycji expoDirekt, największych w Niemczech targów marketingu bezpośredniego w rolnictwie. »
Partnerzy