
Marlene® is more and more international. Debuts in Quatar, Thailand and the UAE
10 wrzesień 2020
Qatar, Thailand and the UAE. Marlene® apples will now be available in three new countries, a major milestone for the key brand of the VOG Consortium, founded in 1995, which celebrates its 25th anniversary this year.
The first container of apples with the famous blue sticker left by sea on 21 August, with the others to follow in early September. “We’re proud and delighted to have added three more countries to our list this year, the 25th anniversary of the birth of Marlene®,” VOG Consortium Marketing Manager Hannes Tauber explains.
In its first 25 years, Marlene® has become widely known and popular in many countries, a favourite with retailers and final consumers alike. “The export markets are a priority focus for VOG, and it’s no coincidence that we export our 30 varieties to more than 65 countries right across the world,” Walter Pardatscher, CEO of the VOG Consortium, comments. “Last March we achieved a major milestone: the first Italian apples exported to Vietnam were our very own Pink Lady®. Now we are adding three more steps to the Marlene® brand’s progress. Our brand has reached over 25 countries in its 25-year lifetime: a result that fills us with pride and enthusiasm.”
“This news is a source of great satisfaction for the entire Italian apple-growing industry, because it reflects our production system’s efficiency and its ability to open out new frontiers,” comments Alessandro Dalpiaz, Director of the Assomela growers’ association. “We’re proud to see a quality international brand like Marlene® bringing Italian excellence to these new markets.”
The first three shipments, totalling 60,000 kg, or about 450,000 new-crop Marlene® Royal Gala apples, will reach their destinations after a 30-day sea voyage. “In Qatar, Thailand and the UAE alike, most of our apples will be sold through supermarket greengrocery departments: the feedback from our customers in the large-scale distribution market will be invaluable in this initial stage,” VOG Consortium Sales Manager Klaus Hölzl concludes. “However, a few pallets will also be sold through the three countries’ fruit and vegetable markets.”
Przeczytaj również:

Food Africa i pacprocess MEA 2025: Napędzając rozwój regionalnego handlu i przemysłu
11 lipiec 2025
W swoich jubileuszowych 10. i 6. edycjach, targi Food Africa oraz pacprocess MEA odbędą się w dniach 9–12 grudnia 2025 r. w Egypt International Exhibition Center (EIEC). Te międzynarodowo cenione wydarzenia stały się wiodącymi platformami dla przedstawicieli sektora spożywczego, przetwórczego i opakowaniowego, oferując wyjątkowe możliwości rozwoju biznesu na rynkach Afryki i Bliskiego Wschodu. Food Africa umocniła swoją pozycję jako główna brama do dynamicznie rozwijającego się sektora spożywczego w Afryce. »

Wizyta studyjna w Chinach: Niezapomniane przeżycie podczas CHINA MEET UP 2025
10 lipiec 2025
Wizyta studyjna w Chinach: Niezapomniane przeżycie podczas CHINA MEET UP 2025. Odwiedzający z całego świata zapisują się na rozszerzenie targów ASIA FRUIT LOGISTICA o Chiny. Dołącz do Wizyty studyjnej i Programu Premium Buyer, dopóki są wolne miejsca. Targi CHINA MEET UP 2025, oficjalne rozszerzenie targów ASIA FRUIT LOGISTICA o Chiny kontynentalne, powracają do Kantonu w dniach 8–9 września 2025 r. z dużym rozmachem i szerszym globalnym udziałem. WIZYTA STUDYJNA PO CHINACH oraz pierwszy w historii Puchar Golfa AFL Fresh Produce Reemoon. »

Pozostało tylko trzy tygodnie na rejestrację wystawcy na targi FRUIT LOGISTICA 2026
10 lipiec 2025
Targi FRUIT LOGISTICA, które odbędą się w Berlinie w dniach 4-6 lutego 2026 r., to wiodące targi branży świeżych produktów. Dzięki nowym formatom, możliwościom nawiązywania kontaktów na wysokim poziomie i globalnemu zasięgowi, jest to wydarzenie, którego nie można przegapić dla profesjonalistów z branży. Rejestracja trwa do 31 lipca 2025 r. Dzięki nowym formatom wydarzeń, edycja zapowiada się jako najbardziej wartościowa jak dotąd dla firm z całego świata. »