Bluestim® improves shelf life of soft fruit crops

16 czerwiec 2020
Soft fruit growers who use Bluestim® end up with fewer micro-cracks in their strawberries, raspberries and blueberries. What's important is that they spray each fruit - from flowering to harvest - once every three weeks.

Bluestim® has been part of Biobest's product range for several years now. “This natural and powerful product reduces the effects of abiotic stress. It does this by improving the transport of nutrients, including calcium. More calcium in the cell walls makes the fruit stronger and prevents micro-cracks. After harvesting, post-harvest pathogens, such as Botrytis, Mucor and Rhizopus, have a more difficult time invading. This makes the soft fruit firmer, resulting in a longer shelf life,” says Sarah Van Beneden, Group Product Manager at Biobest.

Spray every three weeks
The product is easy to apply. “It is important that growers spray the crop every three weeks, from the time of the first flowering through the last harvesting moment. This is the best way to prevent micro- and macro-cracking. We advise a dosage of 1.8 lb/acre (2 kg/ha),” explains Sarah. She emphasises that spraying is essential. “If growers introduce Bluestim® by dripping, less Bluestim® is left over for the plant. In that case, the micro-organisms in the soil consume it.”

Made from sugar beets
Bluestim® contains a high concentration of glycine betaine (more than 96%), a natural extract of sugar beets. With this fertilizer developed by Lallemand Plant Care, Biobest has seen good results in the cultivation of strawberries, raspberries and blueberries. Bluestim® is available in Belgium, the Netherlands, the United States, France, Germany and Poland.

Przeczytaj również:

Świeże inicjatywy napędzają globalny wzrost na targach ASIA FRUIT LOGISTICA 2025

24 czerwiec 2025
ASIA FRUIT LOGISTICA zwiększa globalny handel dzięki nowym funkcjom i silniejszemu udziałowi międzynarodowemu. Targi ASIA FRUIT LOGISTICA 2025 szykują się do dynamicznej edycji AsiaWorld-Expo w Hongkongu w dniach 3–5 września, a globalny biznes świeżych produktów reaguje z impetem. Wystawcy z 41 krajów i regionów, 25 pawilonów narodowych. Tegoroczne wydarzenie wprowadza dwa zupełnie nowe fora: Frozen Fruit and Vegetables Forum pierwszego dnia oraz Nuts and Dried Fruit Forum drugiego dnia. »

Wyczekiwane targi branży spożywczej i napojów SIGEP Asia powracają

24 czerwiec 2025
SIGEP Asia, Speciality Food & Drinks Asia i Speciality Coffee & Tea Asia 2025, odbywające się w tym samym czasie co 6. edycja Restaurant Asia, zgromadzą i zainspirują najlepszych graczy branżowych i decydentów z całego łańcucha dostaw F&B i gastronomii. Priorytetowo traktując programowanie o dużym wpływie, wydarzenie wykracza poza tradycyjne stoiska handlowe, oferując dziesiątki dodatkowych wydarzeń, takich jak tematyczne salony, przejęcia barów, pokazy na żywo i kursy mistrzowskie. »

Cricket promuje dostępność na festiwalu Fortaleza Sound

23 czerwiec 2025
Cricket, wiodąca marka kapustnych, po raz kolejny udowodniła, że ​​jej zaangażowanie wykracza poza produkty, które uprawia. Podczas ostatniej edycji festiwalu Fortaleza Sound, który odbył się w Lorce, firma nie tylko powróciła jako oficjalny sponsor, ale także potwierdziła swoje zaangażowanie społeczne, wspierając obszar dostępności, umożliwiając osobom niepełnosprawnym pełne korzystanie z wydarzenia. „To był ogromny sukces” — powiedziała Antonia Piernas, dyrektor ds. komunikacji w Cricket. »
Partnerzy