Green Week 2020, Displays by food startups as trendsetters

14 listopad 2019

Jury nominates 20 finalists for the Startup Days on 22 and 23 January at the Professional Centre of the IGW 2020

The preliminary decision has been made: the 20 finalists that will be staging their presentations on the two Start Up Days at the International Green Week Berlin 2020 (17 -26 Jan,) have now been nominated by the eight-member jury. On 22 and 23 January the new businesses that have been selected will be using pitch sessions and the exhibition area at the Professional Centre to present their business ideas and products. The Startup Days have been introduced by Messe Berlin to focus attention on current food-related issues and trends, and also to illustrate changing consumer behaviour.

The entries for this competition that have been nominated for the final round in Berlin include umami sauce obtained from lupins, non-alcoholic alternatives to alcoholic beverages, powdered drinks based on medicinal mushrooms, edible cutlery, organic vitamin B12, an online marketplace for raw materials, Asian food boxes, chips made from plantains and manioc, a platform for boosting the efficiency of agricultural enterprises, transporting goods by sailing boat, and a bowl-sharing concept.

Access to the Professional Centre at the Green Week is reserved exclusively for trade visitors, exhibitors and representatives of the press. In particular new food businesses at various stages of the start up process can establish contacts here with major decision-makers from the food trade, with multipliers and investors, as well as with project or sales partners, and can also benefit from the wide-ranging media presence at this trade fair.

Detailed information about the company profiles of the 20 finalists at the Start Up Days and their products can be found at: www.grünewoche.com/startups.

Przeczytaj również:

Food & Drinks Malaysia by SIAL, 1-3 July 2025 MITEC Kuala Lumpur

11 czerwiec 2025
Food & Drinks Malaysia by SIAL ma szansę stać się wiodącą wystawą żywności i napojów w Malezji i całym regionie - zapewniającą skoncentrowaną platformę dla branży w kierunku wejścia na rynek do bramy stolicy żywności Azji - Malezji. Udział w targach daje wystawcom możliwość eksploracji przedsięwzięć biznesowych, nawiązywania kontaktów i nawiązywania partnerstw z malezyjskimi i międzynarodowymi firmami, inwestorami i agencjami rządowymi, wykorzystując dynamiczny rynek F&B i potencjał ekonomiczny ASEAN. »

Poznaj świat win i alkoholi - mistrzowska klasa Vinexpo 2025

9 czerwiec 2025
Poszerz swoją wiedzę dzięki Vinexpo India 2025 Masterclass Series, prowadzonej przez Vinexpo Academy, globalnie uznaną platformę edukacji, innowacji i spostrzeżeń branżowych. Pogłęb wiedzę o produktach dzięki fachowo prowadzonym degustacjom. Poznaj trendy rynkowe dzięki bezstronnym, wartościowym spostrzeżeniom. Bądź na bieżąco dzięki treściom opracowanym przez światowych ekspertów. Każda sesja prowadzona przez uznanych sommelierów, mistrzów destylacji »

FRUITNET i IFPA łączą siły, aby dostarczać wartościowe treści na ASIA FRUIT LOGISTICA PEET UP

7 czerwiec 2025
Fruitnet i IFPA przygotują program treści wypełnionych spostrzeżeniami na wiodącym międzynarodowym wydarzeniu dla branży świeżych produktów w Ameryce Łacińskiej ASIA FRUIT LOGISTICA PERU MEET UP, zupełnie nowe międzynarodowe wydarzenie łączące handel eksportem świeżych produktów w Ameryce Łacińskiej z kluczowymi nabywcami z Azji i całego świata, rozpocznie się w Limie w dniach 28-29 października 2025 r. »
Partnerzy