
Green Week 2020, Displays by food startups as trendsetters
14 listopad 2019
Jury nominates 20 finalists for the Startup Days on 22 and 23 January at the Professional Centre of the IGW 2020
The preliminary decision has been made: the 20 finalists that will be staging their presentations on the two Start Up Days at the International Green Week Berlin 2020 (17 -26 Jan,) have now been nominated by the eight-member jury. On 22 and 23 January the new businesses that have been selected will be using pitch sessions and the exhibition area at the Professional Centre to present their business ideas and products. The Startup Days have been introduced by Messe Berlin to focus attention on current food-related issues and trends, and also to illustrate changing consumer behaviour.
The entries for this competition that have been nominated for the final round in Berlin include umami sauce obtained from lupins, non-alcoholic alternatives to alcoholic beverages, powdered drinks based on medicinal mushrooms, edible cutlery, organic vitamin B12, an online marketplace for raw materials, Asian food boxes, chips made from plantains and manioc, a platform for boosting the efficiency of agricultural enterprises, transporting goods by sailing boat, and a bowl-sharing concept.
Access to the Professional Centre at the Green Week is reserved exclusively for trade visitors, exhibitors and representatives of the press. In particular new food businesses at various stages of the start up process can establish contacts here with major decision-makers from the food trade, with multipliers and investors, as well as with project or sales partners, and can also benefit from the wide-ranging media presence at this trade fair.
Detailed information about the company profiles of the 20 finalists at the Start Up Days and their products can be found at: www.grünewoche.com/startups.
Przeczytaj również:

POLAGRA+TAROPAK = kompleksowe spojrzenie na sektor spożywczy
25 czerwiec 2025
W odpowiedzi na potrzeby rynku, Targi POLAGRA 2025 zostaną połączone z Targami TAROPAK – wydarzeniem w pełni dedykowanym rozwiązaniom opakowaniowym, etykietowaniu oraz logistyce. To wyjątkowa okazja, by w jednym miejscu zapoznać się z kompleksową ofertą dla całego łańcucha produkcyjnego – od surowców i technologii, przez przetwórstwo, aż po pakowanie i dystrybucję gotowego produktu. Dzięki tej synergii, producenci z różnych segmentów branży spożywczej będą mogli:
znaleźć innowacyjne rozwiązania »

Świeże inicjatywy napędzają globalny wzrost na targach ASIA FRUIT LOGISTICA 2025
24 czerwiec 2025
ASIA FRUIT LOGISTICA zwiększa globalny handel dzięki nowym funkcjom i silniejszemu udziałowi międzynarodowemu. Targi ASIA FRUIT LOGISTICA 2025 szykują się do dynamicznej edycji AsiaWorld-Expo w Hongkongu w dniach 3–5 września, a globalny biznes świeżych produktów reaguje z impetem. Wystawcy z 41 krajów i regionów, 25 pawilonów narodowych. Tegoroczne wydarzenie wprowadza dwa zupełnie nowe fora: Frozen Fruit and Vegetables Forum pierwszego dnia oraz Nuts and Dried Fruit Forum drugiego dnia. »

Wyczekiwane targi branży spożywczej i napojów SIGEP Asia powracają
24 czerwiec 2025
SIGEP Asia, Speciality Food & Drinks Asia i Speciality Coffee & Tea Asia 2025, odbywające się w tym samym czasie co 6. edycja Restaurant Asia, zgromadzą i zainspirują najlepszych graczy branżowych i decydentów z całego łańcucha dostaw F&B i gastronomii. Priorytetowo traktując programowanie o dużym wpływie, wydarzenie wykracza poza tradycyjne stoiska handlowe, oferując dziesiątki dodatkowych wydarzeń, takich jak tematyczne salony, przejęcia barów, pokazy na żywo i kursy mistrzowskie. »