Kissabel®, Southern Hemisphere is making progress towards commercial development

28 kwiecień 2020

Australia and Chile lead the way, with good quality harvest for the red inside apple varieties, while New Zealand and Argentina report promising results.

The Kissabel® production in the southern hemisphere continues to make progress. From February to April, in Australia, New Zealand, South Africa, Chile and Argentina, the Ifored project partners are continuing in the assessment phase of the cultivars of the pink to deep red pulp. 

Australia already sees a forthcoming marketing season for Kissabel®. “We have been really encouraged by the quality of most of the series under test in Australia – Rowan Little, general manager at Montague Fresh, explains – All of the varieties have exhibited a pleasant range of orange/salmon coloured skin with attractive deep pink to red internal colour and very attractive white lenticel on most as well”.

Montague is working on branding too, according to Little: “This year we have invested in the development of Kissabel fruit stickers and trays to build brand awareness when we share Kissabel with our customers, retailers and media, in order to get them excited for future seasons”.

Unifrutti from Chile reported a good crop too: “Despite the reduced availability of water and high summer temperatures resulting from climatic change we had a nice Kissabel® crop with excellent skin pigmentation and beautiful, intense red colours inside – says production manager Riccardo Gatti – Hopefully, we are going to start marketing the next season”.

New Zealand is making progress, with a good colour development, as reported by Paul Paynter of Yummy Fruit Company: “We have our first crop here. Quality is very good from young trees. We will carry on with tests for one or two more seasons, so commercial launch is 5 years away. The goal is to have a sweeter selection for Asia as this region represents now about 50% of our exports”.

Argentina is also in the test phase, with promising results. “During this season we have noticed that the fruits have a greater level of acidity, therefore we have opted for late harvests, in order to better balance the flavour – Nicolas Sanchez explains, spokesperson of Moño Azul – we have high expectations for some varieties of red pulp and envisage terminating the evaluation phase with the next harvest”.

The evaluation phase in South Africa is continuing even though phytosanitary quarantine, until now has allowed for the entrance of few plants. “No commercialisation has been planned at this point – Tanith Freeman, Product Development Manager at Dutoit Group, says – two of the varieties evaluated are looking promising and show potential”.

Przeczytaj również:

Opakowania na nowo: ProSweets Cologne koncentruje się na rozwiązaniach dla zrównoważonej gospodarki o obiegu zamkniętym

4 listopad 2025
Wystawcy przedstawią odpowiedzi na wyzwania stojące przed branżą słodyczy i przekąsek na targach w Kolonii, koncentrując się na projektowaniu opakowań i możliwości recyklingu. Niezależnie od tego, czy motywowane potrzebami konsumentów, czy przepisami prawnymi – temat zrównoważonego rozwoju odgrywa kluczową rolę w branży słodyczy i przekąsek. Wymagane jest połączenie precyzji technicznej z idealnym materiałem opakowaniowym. »

Africa Food Show Morocco 2025 – kluczowe wydarzenie branży spożywczej w Afryce Północnej

4 listopad 2025
W dniach 19–21 listopada 2025 roku w centrum wystawienniczym La Foire Internationale de Casablanca odbędzie się Africa Food Show Morocco 2025 – jedno z najważniejszych wydarzeń targowych w regionie Afryki Północnej, poświęcone sektorowi rolno-spożywczemu. Targi zgromadzą producentów, dystrybutorów, importerów i ekspertów branżowych z całego świata, stwarzając doskonałą okazję do prezentacji produktów, technologii i innowacji, »

LibyaFood Expo 2026 – Brama do dynamicznie rozwijającego się rynku Afryki Północnej

31 październik 2025
Siódma edycja LibyaFood Expo, największych i najważniejszych targów branży spożywczej w Libii, odbędzie się w dniach 29 marca – 1 kwietnia 2026 roku na terenie Tripoli International Fair Ground. To kluczowe wydarzenie stanowi wyjątkową platformę dla krajowych i międzynarodowych producentów żywności, umożliwiając im prezentację oferty, nawiązywanie kontaktów biznesowych i ekspansję na jeden z najbardziej perspektywicznych rynków Afryki Północnej. »
Partnerzy