Peru umacnia swoją pozycję handlową w Azji

4 wrzesień 2019

Peru umocniło swoją pozycję kluczowego partnera handlowego na rynkach azjatyckich dzięki delegacji ponad 250 specjalistów w Asia Fruit Logistica. Peru to kraj partnerski w tym roku na najważniejszych targach świeżych produktów dla kontynentu, Asia Fruit Logistica, która dziś otworzyła swoje drzwi specjalnym wydarzeniem inauguracyjnym.

Ceremonia otwarcia odbyła się na stoisku peruwiańskim, gdzie gospodarzem była delegacja kraju pod przewodnictwem dyrektora ds. Eksportu PROMPERU, Mario Ocharana.

„Historia tych targów jest związana z Peru od samego początku. Obecność kraju partnerskiego to historyczny moment i wynik wysiłków obu stron ”- powiedział Wilfried Woolbold, dyrektor handlowy Asia Fruit Logistica na konferencji prasowej, która odbyła się przed targami.

W ceremonii otwarcia uczesniczył także ambasador Peru w Chinach, Luis Quesada, oraz dyrektor wykonawczy Stowarzyszenia AGAP, Gabriel Amaro.

W ciągu ostatnich 30 lat sektor prywatny i publiczny w Peru współpracowały, aby doprowadzić ten kraj do przewodzenia międzynarodowym pozycjom eksportowym w kategoriach: szparagi, komosa ryżowa, awokado, jagody i mandarynki. „Współpracujemy z Chinami od 2009 r. w ramach umowy o wolnym handlu, ale poczyniliśmy również postępy w zakresie nowych protokołów dla bardzo ważnych produktów dla Peru pod względem produkowanych ilości. Granaty i komosa ryżowa będą kolejnymi peruwiańskimi produktami, które pojawią się na tym rynku ”, powiedział Mario Ocharan z PROMPERÚ.

Peru jest również znane jako źródło żywności bogatej w składniki odżywcze i przeciwutleniacze, co stanowi przewagę konkurencyjną, którą kraj będzie nadal promować na poziomie światowym dzięki kampanii Super Foods Peru. To udane studium przypadku, przykład tego, jak kraj może się umocnić jako zaufany partner handlowy, zostało przedstawione na etapie konferencji Asiafruit Business Forum.

Podczas prezentacji zatytułowanej „Od Peru do świata: centrum uwagi producentów” Mario Ocharan wraz z Carlosem Zamorano, dyrektorem zarządzającym w Provid i Sergio del Castillo, dyrektorem zarządzającym w Procitrus, wyjaśnili ścieżkę, która doprowadziła ich do ich obecnego sukcesu. Jednak kraj szuka nowych możliwości „poza Chinami”, a rynki takie jak Singapur, Indonezja czy Malezja mogą być kolejnym celem.

Przeczytaj również:

Food & Drinks Malaysia by SIAL, 1-3 July 2025 MITEC Kuala Lumpur

11 czerwiec 2025
Food & Drinks Malaysia by SIAL ma szansę stać się wiodącą wystawą żywności i napojów w Malezji i całym regionie - zapewniającą skoncentrowaną platformę dla branży w kierunku wejścia na rynek do bramy stolicy żywności Azji - Malezji. Udział w targach daje wystawcom możliwość eksploracji przedsięwzięć biznesowych, nawiązywania kontaktów i nawiązywania partnerstw z malezyjskimi i międzynarodowymi firmami, inwestorami i agencjami rządowymi, wykorzystując dynamiczny rynek F&B i potencjał ekonomiczny ASEAN. »

Poznaj świat win i alkoholi - mistrzowska klasa Vinexpo 2025

9 czerwiec 2025
Poszerz swoją wiedzę dzięki Vinexpo India 2025 Masterclass Series, prowadzonej przez Vinexpo Academy, globalnie uznaną platformę edukacji, innowacji i spostrzeżeń branżowych. Pogłęb wiedzę o produktach dzięki fachowo prowadzonym degustacjom. Poznaj trendy rynkowe dzięki bezstronnym, wartościowym spostrzeżeniom. Bądź na bieżąco dzięki treściom opracowanym przez światowych ekspertów. Każda sesja prowadzona przez uznanych sommelierów, mistrzów destylacji »

FRUITNET i IFPA łączą siły, aby dostarczać wartościowe treści na ASIA FRUIT LOGISTICA PEET UP

7 czerwiec 2025
Fruitnet i IFPA przygotują program treści wypełnionych spostrzeżeniami na wiodącym międzynarodowym wydarzeniu dla branży świeżych produktów w Ameryce Łacińskiej ASIA FRUIT LOGISTICA PERU MEET UP, zupełnie nowe międzynarodowe wydarzenie łączące handel eksportem świeżych produktów w Ameryce Łacińskiej z kluczowymi nabywcami z Azji i całego świata, rozpocznie się w Limie w dniach 28-29 października 2025 r. »
Partnerzy