SIAL Paris 2020 - Ograniczenia & Rozwój

28 maj 2020
W dobie globalnych przemian, transformacji i społecznej odpowiedzialności biznesu Międzynarodowe Targi Żywności SIAL Paris 2020 pragną łączyć przedstawicieli branży spożywczej wokół najważniejszych zmian, które mają miejsce w tym sektorze i być źródłem inspiracji dla całej wspólnoty: Inspire Food Business. 

SIAL Paris to najważniejsze targi w sektorze spożywczym, obowiązkowy punk dla kreatorów i poszukiwaczy trendów pragnących rozwijać swoją działalność. Od ponad 50 lat targi SIAL Paris gromadzą w stolicy Francji szerokie grono profesjonalistów z branży, którzy dzielą się swoim know-how i tworzą przepisy na przyszłość.
 
Edycja 2020 wprowadzi nową dynamikę rozpoczynając debaty wokół najważniejszych kwestii #Own the Change, tematyka, która skłoni profesjonalistów z branży spożywczej do zastanowienia się nad działaniami i konkretnymi inicjatywami będącymi reakcją na zmiany. Kluczowe jest znalezienie odpowiedzi na pytanie: „Jak wyżywić światową populację w 2050 roku?”.    

Jest to już przedmiotem konsultacji międzynarodowych z udziałem przedstawicieli sektora spożywczego organizowanych we współpracy z Make.org. Można wziąć udział w konsultacjach w języku angielskim (dostępnych do 29 maja br.). Tematy konsultacji będą prezentowane szczegółowo w w dwóch sektorach targów SIAL 2020: SIAL talks i Alternative Food Forum.

Tematyka #Ownthechange targów SIAL Paris 2020 zachęca do zapoznania się bardziej szczegółowo z inicjatywami i innowacjami firm z sektora spożywczego w dobie pandemii. Jak rozwijać i przystosować swój biznes do kryzysu ? Jakie są nowe technologie, które pozwolą nam jeść zdrowo i zachować formę w czasie zamknięcia?  
Przestrzeń Alternative Food Forum jest miejscem wymiany doświadczeń i prezentacji poglądów ekspertów na temat aktualnej problematyki. Wystąpienia licznych przedstawicieli sektora dystrybucji, żywności i restauracji połączone z analizami partnerów z Atlantic Santé i NutriMarketing gwarantują odwiedzającym możliwość zrozumienia i przygotowania się na przyszłe wyzwania sektora spożywczego. 

Rozmawiamy na temat bieżących kwestii z Béatrice de Reynal, dietetyczką i prezesem NutriMarketing oraz Nathalie Hutter-Lardeau, dietetyczką, założycielką i dyrektorką Agence Atlantic Santé.

Elastyczność jest słowem kluczem do tego kryzysu. Firmy muszą być gotowe do wprowadzania zmian, aby tworzyć nowe rynki zbytu. 

Detaliści z sektora spożywczego odnotowali wzrost popytu, jednak napotkali na trudności w łańcuchu dostaw. Handlowcy mają do czynienia z konsumentem, który szuka produktów spożywczych korzystnie wpływających na zdrowie, np. zwiększających odporność (sok z cytrusów lub sok owocowy), probiotyki, sektor bio. Dlatego firmy z sektora inwestują w oszczędne innowacje. 

Wymaga to oduczenia się wprowadzania innowacji w sposób stosowany do 2020 roku. Należy przestrzegać trzech reguł:
• Jak najbardziej upraszczać, wybierając to co naturalne,
• Wykorzystywać zasoby, które nas otaczają: składniki, kompetencje, warsztaty...
• Umiejscowić się jak najbliżej konsumentów.

Przeczytaj również:

Partnerzy