Sukces jubileuszowej 10 edycji Targów RetailShow

3 grudzień 2019

Zakończyło się największe wydarzenie targowe branży handlowej. Przez dwa dni targi RetailShow były miejscem, gdzie ponad 200 wystawców prezentowało najnowsze rozwiązania dla sieci handlowych i sklepów. Odwiedzający wzięli udział w szeregu prelekcji i warsztatów, które inspirowały do działania, poszerzały wiedzę i dostarczały odpowiedzi na nurtujące branżę pytania.

Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow 2019 zakończyły się sukcesem, o czym świadczy ponad 5000 przedstawicieli sieci handlowych, którzy poświęcili swój czas, by zapoznać się z propozycjami wystawców, wziąć udział w konferencji Retail Congress czy w wykładach w Retail Innovations Theatre. Kolejna edycja Targów RetailShow odbędzie się 25-26 listopada 2020.

Znaczenie technologii
Wielowymiarowe podejście do handlu przyszłości stanowiło temat przewodni konferencji Retail Congress. Zdaniem prelegentów, to technologia w dużej mierze decyduje o sukcesie sieci handlowych i sklepów, ma także spore znaczenie w łańcuchu dostaw i logistyce magazynowej. Jak się okazuje, wpływa też na motywację i zaangażowanie pracowników.

Zgodnie z wynikami 12. dorocznego badania Global Shopper Study firmy Zebra, inwestycje technologiczne sprzedawców detalicznych będą nadal rosły wraz ze stale rozwijającą się gospodarką. Zapewnienie lepszej obsługi klienta, zarówno cyfrowej, jak i w sklepach, będzie miało kluczowe znaczenie w realizacji celu, jakim jest powrót kupującego. Zaprezentowany przez Tomasza Dzideczka z Zebra Technologies, EC30 Enterprise Companion z 3-calowym ekranem i zintegrowanym skanerem jest rozwiązaniem, które usprawnia działania detalistów od sklepu do magazynu. Dodatkowo współprowadzący prezentację, Artur Chrapek, wymienił całą gamę produktów, które rozwiązują problemy sieci handlowych: od drukowania cenówek za pomocą mobilnych lub stacjonarnych drukarek, poprzez nowoczesne, odporne na upadki terminale i tablety oparte na najnowocześniejszych systemach operacyjnych, aż po urządzenia typu customer concierge, ze skanerem do cen i dużym wyświetlaczem do prezentowania multimedialnych treści.

O tym, z jakimi wyzwaniami mierzy się dziś sektor retail, mówił też Artur Stachowski z Orange Polska, deklarując gotowość wspomagania branży retail w dostarczaniu najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, które usprawniają cały proces organizacji sklepów, od komunikacji z klientem po zarządzanie placówką.
 
Bez wątpienia oczekiwania klientów i konieczność nieustannej pracy nad poprawą jakości obsługi, wymuszają na zarządzających wprowadzanie coraz efektywniejszych rozwiązań technologicznych. Jakub Kownacki z firmy ISS RFID, opowiedział o technologiach, które pozwalają unowocześnić sklep, tj. identyfikacja drogą radiową (RFID), beacony (Bluetooth) i digitalizacja przestrzeni sklepowych, np. inteligentne przymierzalnie i lustra czy cyfrowe witryny. – Wszystkie te technologie uzupełniają się. Warto wdrażać jej już dziś, mając świadomość, że służą one poprawie jakości obsługi klienta i optymalizacji procesów – dodał.

Aranżacja sklepów
O znaczeniu odpowiedniej aranżacji mówiła architekt wnętrz, Ewa Gawroniak-Olejniczak z Ego-Studio Shop Design, projektantka Modelowego Sklepu. Opowiadała o zmianach wyglądu sklepu w zależności od formatu, lokalizacji i profilu klienta. Prezentowała ciekawe przykłady, m.in. osiedlowego sklepu w nadmorskiej miejscowości, w których zaproponowała udogodnienia dedykowane konkretnym grupom klientów, takie jak ławeczki dla seniorów, czy umywalki, gdzie od razu można umyć owoce, rozwiązanie skierowane do turysty, a więc klienta sezonowego, który od razu po zrobieniu zakupów, chce iść na plażę.

O roli właściwego umeblowania można było przekonać się w Modelowym Sklepie. Michał Mitek, Design Project Manager z firmy Wanzl, która zadbała o wyposażenie części tego centralnego punktu targów, był zadowolony, że udało się pokazać, iż można stworzyć zupełnie nowe aranżacje na bazie dotychczasowych, wielofunkcjonalnych mebli. Przykładem tych rozwiązań było nowe stoisko owocowo-warzywne, nowy design regałów suchych czy stoiska impulsowe. – Nasze druciane meble można wykorzystywać i przebudowywać wielokrotnie, za każdym razem uzyskując inny efekt wizualny. Kluczowy jest tu biznes klienta, meble są tylko narzędziem, środkiem do osiągnięcia celu. Biznes musi być elastyczny, ponieważ rynek jest bardzo zmienny, tak więc narzędzia również muszą być łatwo adaptowalne i ekonomiczne – podsumował.

Nowym wydarzeniem podczas RetailShow 2019 były polskie eliminacje do europejskiego finału Gelato Festival Challenge we Włoszech. Obecność konkursu i specjalistycznych prezentacji cukierniczo-lodziarskich rozszerzyły zakres targów i przyciągnęły właścicieli lodziarni i cukierni. Konkurs organizowany przez firmę Primulator inspirował także innych gości targów do poszerzania zakresu biznesu.

Nagrody rozdane
Targi RetailShow to też okazja, by wyłonić najlepsze produkty i koncepty sklepowe. Jury pod przewodnictwem dra Marka Borowińskiego wyłoniło laureatów branżowych konkursów Best Shop Concept 2019 oraz Innowacje Handlu 2019.

Zwycięzcami konkursu Best Shop Concept 2019 okazały się następujące firmy:

E.LECLERC
Kategoria: Hipermarket
Firma: Wanzl Sp. z o.o.

STESKAL
Kategoria: Supermarket
Firma: Baero Polska Sp. z o.o.

DELI4YOU
Kategoria: Sklep typu convenience
Firma: MAGO PARTNER Wyposażenie Sklepów i Magazynów

4F
Kategoria: Sklep odzieżowy
Firma: lsd.studio

PICKY PICA
Kategoria: Sklep specjalistyczny
Firma: Zamek Design Sp. z o.o.

GOOD LOOD
Kategoria: Punkt gastronomiczny
Firma: lsd.studio

Tytuły Innowacje Handlu 2019 trafiły do poniższych firm:

Produkt: Kasa samoobsługowa Supersmart S1
Kategoria: Kasy fiskalne i wagi
Firma: Bizerba Polska Sp. z o.o.

Produkt: Lada chłodnicza Tucana 03
Kategoria: Projekty i wyposażenie wnętrz sklepowych
Firma: ES System K Sp. z o.o.

Produkt: SmartPos
Kategoria: Systemy i technologie IT
Firma: IteCom Sp. z o.o.

Produkt: Automatyczny ekspres do kawy Thermoplan Black&White 4
Kategoria: Urządzenia gastronomiczne
Firma: Koree Sp. z o.o.

Produkt: Biurkowa drukarka etykiet Brother TD-4550DNWB
Kategoria: Drukarki, skanery, kolektory, POS
Firma: Koncept-L S.A.

Produkt: Imager Zebra DS4600
Kategoria: Drukarki, skanery, kolektory, POS
Firma: Koncept-L S.A.

Produkt: Komputer mobilny Zebra EC30
Kategoria: Systemy i technologie IT
Firma: Koncept-L S.A.

Produkt: PubliTool
Kategoria: Systemy i technologie IT
Firma: pronet.pl sp. z o.o.

Produkt: SelfBox
Kategoria: Systemy i technologie IT
Firma: Selfmaker Technology Sp. z o.o.

Produkt: Terminal POS Sharp RZ-E3L0EBK 13,3”
Kategoria: Systemy marketingowe, POS i Digital Signage
Firma: Sharp Electronics (Europe) GMBH Sp. z o.o. Oddział w Polsce

Produkt: Pospay ONLINE
Kategoria: Kasy fiskalne i wagi
Firma: Posnet Polska S.A.

Produkt: Drukarka OKI C844dnW
Kategoria: Drukarki, skanery, kolektory, POS
Firma: OKI Europe (Polska)

Sponsorami Głównymi RetailShow 2019 i Retail Congress były firmy: Orange, Koncept-L i Zebra Technologies oraz Invent Analytics. Firma ISS RFID miała status Sponsora Retail Congress.

Przeczytaj również:

POLECO 2024 – biznesowe wydarzenie dla zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska

6 listopad 2024
Targi POLECO 2024 potwierdziły swój status kluczowego wydarzenia biznesowego w branży ochrony środowiska i gospodarki komunalnej, przyciągając ponad 5000 uczestników gotowych nawiązać wartościowe kontakty handlowe oraz wymienić się wiedzą o najnowszych trendach i technologiach w tej dynamicznie rozwijającej się branży. Wystawcy z 10 krajów zaprezentowali innowacyjne rozwiązania – od zaawansowanych maszyn do segregacji i recyklingu »

Wyniki testów inwentaryzacji RFID

5 listopad 2024
Przeprowadzone testy na terenie zakładu wyrobów spożywczych potwierdziły, że technologia RFID sprawdzi się w optymalizacji procesu inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi we wszystkich wskazanych lokalizacjach. Szacunki wskazują, iż przy liczbie 10 tys. środków trwałych do zinwentaryzowania metodą tradycyjną potrzeba 30 pełnych dni, a za pomocą RFID 2 dni, natomiast samo tworzenie raportu zajmie 5 min przy 5 dniach metodą ręczną. »

Wyniki testów inwentaryzacji RFID na przykładzie producenta spożywczego

5 listopad 2024
Wiodący producent wyrobów spożywczych powierzył firmie ISS RFID przeprowadzenie testów systemu RFID w obszarze produkcyjnym, magazynowym i biurowym. Ich celem było zbadanie środowiska dla funkcjonowania technologii RFID i sprawdzenie możliwości optymalizacji obszaru inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi. Testy, których wyniki przedstawiono w 3. kwartale br., potwierdziły zasadność wdrożenia technologii radiowej. »
Partnerzy