Sprzedawcy i odbiorcy świeżych produktów w okresie trzech dni, tj. od 28 do 30 października, podczas VII edycji FRUIT ATTRACTION — Międzynarodowych Targów Sektora Owoców i Warzyw, będą mieli możliwość spotkania i nawiązania bezpośrednich kontaktów z uczestnikami ogólnoświatowego rynku owoców i warzyw.
Już od sześciu lat targi Fruit Attraction służą przedsiębiorstwom z branży jako skuteczne narzędzie wzmacniania swojej pozycji i otwierania nowych rynków owoców i jarzyn na całym świecie. W tym roku organizatorzy imprezy stawiają sobie za cel ustanowienie nowego rekordu, zarówno w kwestii jakości, jak i liczby uczestników spotkania. Zamierzeniem jest ugruntowanie roli targów Fruit Attraction jako najlepszej platformy handlowej dla europejskich producentów owoców i jarzyn ze względu na czas, jak i miejsce imprezy. Coraz więcej uwagi poświęca się jakości i sile nabywczej odwiedzających, starając się przyciągnąć przedstawicieli nowych rynków spoza obszaru Unii Europejskiej oraz zwrócić uwagę odbiorców na jakość i różnorodność naszych produktów.
Organizatorzy Fruit Attraction, poprzez promowanie europejskiego sektora owoców i warzyw, starają się zwiększyć udział Europy w międzynarodowym eksporcie i wspierać poszczególne przedsiębiorstwa w budowaniu, poszerzaniu i różnicowaniu rynków eksportu. IFEMA i FEPEX, organizatorzy targów Fruit Attraction, coraz intensywniej wspierają obszary produkcyjne w Hiszpanii a także wszystkie rodzaje działalności związane z produkcją i wprowadzaniem do obrotu owoców i warzyw, starając się, aby zróżnicowanie hiszpańskiego sektora znalazło jak największe odbicie na tragach.
Ponadto podejmowane są działania we współpracy z Europejskim Związkiem Handlu Hurtowego Owocami i Warzywami EUCOFEL oraz z lokalnymi stowarzyszeniami handlowymi w krajach o strategicznej wadze dla unijnego sektora świeżych warzyw i owoców, mające na celu promocję targów Fruit Attraction na rynkach krajowych.
W 2014 roku, w łącznej liczbie 834 wystawców —większej o 25% od odnotowanej w 2013 — najliczniej reprezentowane były firmy z Francji, Włoch, Polski i Portugalii, a spośród 40 528 pracowników sektora z 88 krajów — liczba o 16% większa niż w 2013 — goście z Niemiec, Francji, Włoch, Wielkiej Brytanii, Holandii, Polski i Portugalii stanowili aż 74% łącznej liczby odwiedzających spoza Hiszpanii. Potwierdza to pozycję Fruit Attraction jako wydarzenia handlowego o kluczowej roli dla produkcji w Europie.
W tym kontekście, zważywszy, że w październiku szczególnej wagi nabiera potrzeba utrzymania równowagi między podażą a popytem owoców i warzyw oraz zapewnienia ich dostaw do punktów sprzedaży detalicznej na całym świecie, Fruit Attraction może posłużyć międzynarodowym kanałom dystrybucji jako narzędzie selekcji dostawców i produktów.
FRUIT ATTRACTION 2015: 1 000 firm i 50 000 pracowników sektora
Organizatorzy siódmej edycji Targów przewidują imponującą frekwencję — około 1 000 wystawców i 50 000 pracowników sektora. Impreza ta, stanowiąca miejsce spotkań biznesowych producentów i dystrybutorów owoców i warzyw, będzie się odbywać w pawilonach nr 7, 8, 9 i 10 madryckiego centrum wystawczego Feria de Madrid.
Na tegorocznej edycji pojawi się po raz pierwszy przestrzeń wystawowa pod nazwą „The Organic Hub”, poświęcona produkcji ekologicznych owoców i warzyw. Hiszpania zajmuje w tej dziedzinie drugie miejsce w Europie, zarówno pod względem produkcji jak i eksportu. Przestrzeń ta umożliwi przedsiębiorstwom sektora ekologicznych owoców i warzyw zaprezentowanie swoich najnowszych propozycji oraz nawiązanie kontaktów z innymi producentami i dystrybutorami. Ponadto ofertę handlową targów uzupełni intensywny program spotkań o tematyce merytorycznej, jak na przykład wykład pt. „Rynek i wprowadzanie do obrotu organicznych owoców i warzyw w Europie”, które odbędzie się w #FruitForum w środę 28 października.
Kolejna nowość tegorocznej edycji Fruit Attraction to przestrzeń poświęcona wyłącznie firmom z branży dystrybucji i logistyki dla sektora owoców i warzyw. Inicjatywa ta ma na celu podkreślenie roli infrastruktury logistycznej w międzynarodowym handlu świeżymi owocami i warzywami oraz jej zaangażowanie na rzecz efektywnego zarządzania i optymalizacji łańcucha dostaw, aż do punktu sprzedaży.
Organizatorzy targów oferują ponadto #Tech4Fruits, przestrzeń wystawową poświęconą technologii, jako kluczowemu czynnikowi zwiększania produkcji i podnoszenia jakości, a co za tym idzie poprawy konkurencyjności rynkowej przedsiębiorstw.
Podobnie jak miało to miejsce w poprzednich edycjach, spotkaniom biznesowym towarzyszyć będą liczne imprezy dodatkowe: #PasarelaInnova — przestrzeń poświęcona najnowszym produktom, odmianom i markom, które wystawcy prezentują po raz pierwszy ogółowi uczestników rynku owoców i warzyw; #B2BFruit New Markets — spotkania biznesowe wystawców z nabywcami reprezentującymi nowe rynki międzynarodowe; #Fruit Forum — miejsce licznych spotkań i konferencji poświęconych najbardziej aktualnym zagadnieniom branży; #ForoInnova — forum dyskusji i wymiany wiedzy o najnowszych trendach w branży; #FruitFusion — przygotowywanie potraw na żywo i forum poświęcone informacji, innowacji i zastosowaniu najlepszych produktów ogrodniczych dla gastronomii.
Zdjecie i mat prasowe: Fruit Attraction